Hoe minder hard werken bij je volgende event?

Hoe minder hard werken bij je volgende event?

Je gaat een event organiseren. Dan kun je waarschijnlijk fysiek al de zwaarte van de taken voelen en de druk van de logistieke uitdagingen waarmee je te maken krijgt. Statistieken ondersteunen deze gevoelens en bewijzen hoe stressy eventmanagement is.

 

Het zijn de tonnen details en het hoog niveau van onzekerheid dat de eventindustrie zo zwaar en moeilijk maakt. We kunnen onszelf niet vergelijken met superman of supervrouw, maar de stress die we als eventmanagers ervaren, is heel vergelijkbaar.

 

Van het concept tot en met het managen van de logistiek, het leven van een eventprofessional wordt gekenmerkt door lange to-do lijsten, onvoorziene uitdagingen en liters cafeïne.

 

Het ritme verhoogt elke keer als we de deadline naderen. Het bereikt zijn piek op de dag van het event zelf. En in de meeste gevallen kunnen we zelfs niet ontspannen en rusten, want een volgend evenement staat al op de planning. In de plaats van een paar dagen te ontspannen en energie op te bouwen, moeten we onmiddellijk op onze nieuwe to-do lijsten springen.

 

Moet dit allemaal? Of kan het anders? Wat gebeurt er als je als eventprofessional minder focust op logistieke stress, maar meer op creatief strategieën bepalen? We zouden ons als eventmanagers minder moeten bezighouden met uitvoeren en meer met het bedenken van ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties