Hoe minder hard werken bij je volgende event?

Hoe minder hard werken bij je volgende event?

Je gaat een event organiseren. Dan kun je waarschijnlijk fysiek al de zwaarte van de taken voelen en de druk van de logistieke uitdagingen waarmee je te maken krijgt. Statistieken ondersteunen deze gevoelens en bewijzen hoe stressy eventmanagement is.

 

Het zijn de tonnen details en het hoog niveau van onzekerheid dat de eventindustrie zo zwaar en moeilijk maakt. We kunnen onszelf niet vergelijken met superman of supervrouw, maar de stress die we als eventmanagers ervaren, is heel vergelijkbaar.

 

Van het concept tot en met het managen van de logistiek, het leven van een eventprofessional wordt gekenmerkt door lange to-do lijsten, onvoorziene uitdagingen en liters cafeïne.

 

Het ritme verhoogt elke keer als we de deadline naderen. Het bereikt zijn piek op de dag van het event zelf. En in de meeste gevallen kunnen we zelfs niet ontspannen en rusten, want een volgend evenement staat al op de planning. In de plaats van een paar dagen te ontspannen en energie op te bouwen, moeten we onmiddellijk op onze nieuwe to-do lijsten springen.

 

Moet dit allemaal? Of kan het anders? Wat gebeurt er als je als eventprofessional minder focust op logistieke stress, maar meer op creatief strategieën bepalen? We zouden ons als eventmanagers minder moeten bezighouden met uitvoeren en meer met het bedenken van ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

way2events
Offsite meeting REINVENTED in BXL
way2events|
25 maart 2025

Half januari, Brussel. De stad deed wat ze altijd doet: druk zijn. Maar binnen, achter die grote dubbele deuren, kozen we voor rust. Voor kwaliteit. Voor aandacht.


Geen klassieke meeting vandaag. Geen tafels in carré, geen uurroosters die ons vastzetten. We kozen bewust voor iets anders. En dus stond er champagne klaar in plaats van badgehouders. Warme omkadering in plaats van ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

Advertenties