Er bestaan twee soorten mensen: zij die houden van onderhandelen en zij die het haten. De ene persoon vindt het een gelegenheid om een bevredigende oplossing te vinden voor beide partijen. De andere haat het omdat hij onderhandelen ziet als een conflict, en probeert het om die reden te vermijden.
Het gevolg? Een deal die in niemands voordeel is. Het maakt niet uit in welke categorie jij valt, dit artikel is voor elk type onderhandelaar een must-read.
Ben jij iemand die ervan houdt om te onderhandelen, dan zal dit artikel je nog meer instrumenten en strategieën bezorgen die je kunt gebruiken om te ‘winnen’. Als je onderhandelen haat, dan kan deze blog je helpen te begrijpen dat onderhandelen geen conflict hoeft te zijn, alles hangt af van hoe je je waarde of argument positioneert.
In beide gevallen zullen onze tips je helpen in het bereiken van je resultaten wanneer je onderhandelt met je klanten. Het gevolg: prijzen of vergoedingen die jij gepast vindt. Dus of je nu je vergoedingen of het globale eventbudget onderhandelt, deze tips garanderen je een positief resultaat:
Tip 1: zorg dat je klant eerst duidelijke resultaten formuleert
Het start als je klant zegt 'ik wil een evenement organiseren'. Meestal mondt dit statement uit in een gesprek over het type event dat de klant wenst, het ...