TOP 5 - Tijdelijke accommodaties voor de Automotive

TOP 5 - Tijdelijke accommodaties voor de Automotive

Wanneer er voor conferenties, beurzen of evenementen niet voldoende beschikbare ruimte is, staan bedrijven en organisatoren vaak voor een uitdaging. Tijdelijke structuren zijn dan dé perfecte oplossing.

 

Al jarenlang blijkt Neptunus een geschikte partner voor de Automotive. We laten u graag kennismaken met enkele oplossingen van de specialist in tenten voor evenementen en demontabele gebouwen.

 

 

Productlaunch - Tijdelijke expositieruimte

Voor de introductie van diverse modellen organiseerde Ford dealerevenementen in de deelstaat Beieren, Duitsland. Een Alure Globe van 375 m2 bleek de ideale oplossing. Het kenmerkende ronde dak en horizontale panelen zorgden voor een luxe uitstraling. De voorgevel werd voorzien van branding en de binnenaankleding werd volledig aangepast aan de wensen van Ford. Het paviljoen werd gedurende 7 weken ingezet als expositie- en hospitalityruimte en werd na afloop binnen no-time weer gedemonteerd.

 

 

Race evenement - Hospitality ruimte

Voor de 24 uur van Le Mans werd Neptunus door de raceteams van Ford, Toyota en Aston Martin gevraagd om een hospitality accommodatie te ontwerpen en plaatsen om hun VIP-gasten te kunnen ontvangen tijdens het race evenement. Een mooie gelegenheid om de diversiteit van de verschillende structuren te laten zien. Structuren met meerdere verdiepingen, aangeklede terrassen en voorzien van complete inrichting: de strak vormgegeven accommodaties gaven de gasten een perfect zicht op de racebaan. Naast Le Mans zijn Neptunus structuren ook regelmatig op het circuit van Francorchamps en Zolder te vinden.

 

 

Beurs & Festival - Beursaccommodatie

Voor Goodwood Festival of Speed in Engeland, het beroemde jaarlijkse motorsportevent, was bandenfabrikant Michelin op zoek naar een exclusief beursplatform. Een mooie klus voor Neptunus, die een waanzinnig twee verdiepingen tellend gebouw ontwierp en plaatste. Het bijzondere aan het ontwerp was de open voorzijde, waardoor bezoekers direct zicht kregen op de tentoongestelde modellen.

 

 

Werkplaats

Om de productieoverlap van twee vrachtwagenmodellen te kunnen faciliteren, wenste producent Volvo een tijdelijke productiefaciliteit voor een periode van 6 maanden. Binnen twee weken werd een complete werkplaats gebouwd van 750 m2 in Gent. Bijzonder detail: de massieve vloer die geschikt is voor een belasting van 2,5 ton. De productiewerkzaamheden voor beide modellen konden zonder problemen worden voortgezet.

 

 

Showroom

Voor McLaren Supercars plaatste Neptunus een tijdelijke autoshowroom voor 14 maanden. Om geen klanten en omzet mis te lopen, besloot de autofabrikant voor deze oplossing te kiezen tot de nieuwbouw gereed was. Een demontabel gebouw van het type ‘Flexolution’ werd gebouwd en voorzien van grote raampartijen voor natuurlijk lichtinval. Daarnaast werd de showroom uitgerust met extra grote deuren, kantoor, keuken en toiletfaciliteiten. De tijdelijke showroom is niet te onderscheiden van een vast gebouw en werd binnen slechts 3 weken sleutel-op-de-deur geleverd.

 

 

Over Neptunus bvba

Neptunus is internationaal specialist in demontabel bouwen. Zo ontwerpt en verhuurt Neptunus tenten voor evenementen, maar ook demontabele gebouwen die bijvoorbeeld als supermarkten, sporthallen en distributiecentra worden ingezet. Eigenlijk overal waar tijdelijk ruimte nodig is.Het familiebedrijf is in 1937 opgericht en heeft naast haar vestiging in Zonhoven, vestigingen in Nederland (hoofdzetel), Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Engeland en Polen. In totaal heeft Neptunus ruim 280 medewerkers in dienst.

www.neptunus.eu
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties