Enkele boeiende resultaten in het EventTrack onderzoek van eventmarketer.com. We zetten de drie 'key insights' voor je op een rij.
Het eerste inzicht dat het onderzoek ons geeft is dat 85% van de consumenten zegt bereid te zijn tot een aankoop na deelname aan een evenement. Meer dan 90% van de deelnemers heeft na een event een positiever gevoel ten opzichte van merken.
Events and experiences work very powerfully to drive sales – and significantly improve how consumers feel about and perceive brands.
En hoe je bezoekers dan best overtuigd tijdens een evenement? Ook dat werd onderzocht:
- 47% - Sampling: product gebruiken of demonstratie
- 16% - Tijdens het evenement uitleg krijgen over het product
- 11% - Kortingscodes uitdeen op event
2de beste marketingkanaal
Een ander opmerkelijk resultaat is dat evenementen door consumenten gezien worden als het 2de beste kanaal (41%) om de voordelen van producten en diensten te begrijpen. Op de eerste plek staat de website (44%) van een bedrijf of merk. Retail winkels komen met 29% op de derde plek en online advertising pas op een gedeelde 4de plaats met social media (26%).
Event and experiential marketing continues to break away from other advertising and marketing channels in terms of effectiveness and value to consumers.
Events integraal onderdeel marketing
84% van de marketeers die deelnamen aan het onderzoek geven aan dat evenementen een geïntegreerd onderdeel zijn van hun marketing campagnes.
Events and experiences are a key part of integrated marketing campaigns at 84% of brands.
Download EventTrack 2018 via deze link.