Effectief reclame maken met een roll up banner

Effectief reclame maken met een roll up banner

Met een roll up banner kun je op evenementen snel en effectief een reclameboodschap overbrengen aan je doelgroep. Ook voor branding zijn de banners uitermate geschikt.

 

Roll up banners trekken snel de aandacht en zijn binnen 30 seconden opgezet. Het is een krachtig middel dat populair is bij evenementen, beurzen, winkels en andere gelegenheden. Zo heb je meteen een geweldige display met een groot bereik. Uiteraard speelt het ontwerp een grote rol in de effectiviteit van de boodschap. Een goed en doordacht ontwerp is daarom cruciaal! 

 

Beursbanner.nl ontwerpt roll up banners en andere reclame geheel naar wens. In deze blogpost leggen de experts van beursbanner.nl uit hoe je een banner effectief kan inzetten voor diverse doeleinden.

 

 

3 tips voor een effectieve boodschap

Om impact te genereren zijn een aantal punten zeer belangrijk:

 

 

1. Denk goed na over het doel van de banner

Houd goed in gedachten wat de belangrijkste boodschap is die je wilt overbrengen aan je doelgroep. Enkele voorbeelden:

  • Merkpromotie
  • Bedrijfspromotie
  • Productpromotie
  • Een dienst promoten
  • Naamsbekendheid genereren
  • Informatie delen
  • Overzicht van prijzen (op een evenement o.i.d.)

 

2. Less is more

Je hebt maar een paar seconden om de aandacht te trekken van je doelgroep. Probeer daarom altijd om je boodschap kort en krachtig te houden. Vertel niet teveel en gebruik zo weinig mogelijk tekst. Zodra mensen interesse tonen heb je direct een nieuwe mogelijkheid om ze aan te spreken. Hou het kort, krachtig en blijf bij je punt.

 

 

3. Zorg voor voldoende contrast

Waarschijnlijk zijn er afbeeldingen, logo’s en andere informatie die je graag wilt laten zien op de banner. Daarbij is het altijd noodzakelijk om rekening te houden met voldoende contrast. Een donker logo valt bijvoorbeeld snel weg op een afbeelding. Hou er rekening mee dat alles zowel van dichtbij als veraf goed te lezen is.

 

 

De voordelen van roll up banners

Een groot voordeel is dat je snel professionaliteit uitstraalt met een goed ontworpen roll up banner. Het is een zeer flexibel product en is al binnen 30 seconden is opgezet. De voordelen op een rij:

  • Effectieve manier voor jouw reclameboodschap
  • Flexibel in te zetten
  • Licht in gewicht
  • Neemt weinig ruimte in beslag
  • Opgezet en afgebroken binnen 30 seconden
  • Eenvoudig te vervoeren (met een handige draagtas)
  • Duurzaam en sterk materiaal
  • Bonustip: extra opvallen? Kies dan een gave spotlight!

 

Professioneel ontwerp nodig? Werk samen met Beursbanner.nl

Het team van Beursbanner.nl ontwerpt roll up banners en andere beursmaterialen geheel naar wens. Sta je binnenkort op een beursstand, promotie of andere gelegenheid? Dan voorzien zij jouw organisatie graag met een professioneel ontwerp. "Ook voor winkels en andere promoties is een roll up banner zeer geschikt. Op onze webshop kun je precies aangeven wat er op de banner vermeld moet worden. Onze vormgevers starten daarna z.s.m. met het ontwerp. Wij werken uiterst zorgvuldig en gaan door totdat jij tevreden bent!"

www.beursbanner.nl
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties