Jaarbeurs uit rode cijfers

Jaarbeurs uit rode cijfers

Jaarbeurs publiceert haar jaarverslag over 2017. Na meerdere verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs 2017 met een positief resultaat afgesloten. Dit is het directe gevolg van kostenbesparing en omzetstijging.

Aan de basis ligt een nieuw beleid waarin heldere keuzes zijn gemaakt. Met een positief bedrijfsresultaat van € 6,9 miljoen in 2017 tegenover € -7,3 in 2016 en met een omzetstijging van € 111,1 naar € 115,7 miljoen is het financiële fundament van Jaarbeurs weer solide en dat biedt vertrouwen voor de toekomst.

  

 

Strategie

Jaarbeurs heeft de duidelijke ambitie om nationaal, en op termijn ook internationaal, een toonaangevende evenement- en congresorganisatie te worden. Albert Arp, CEO Jaarbeurs: "De zwarte cijfers zijn fijn, maar ook noodzakelijk. Belangrijkste reden om kosten te verlagen is dat het bijdraagt aan een betere en duurzame klantwaarde. En het is nodig om weer te kunnen investeren in onze medewerkers, digitalisering, ons vastgoed en om weer te innoveren."

 

 

Lokaal, samenwerking met de gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht is een belangrijke partner van en voor Jaarbeurs. De locatie van Jaarbeurs, vlak bij het centrum en het Centraal Station, en de economische en maatschappelijke impuls die daar voor alle betrokkenen van uit gaat, is uniek. Jaarbeurs koestert die positie én de relatie - en investeert om deze te versterken.

 

 

Revitaliseren venue

De revitalisering van de venue (het hallencomplex van Jaarbeurs) is een belangrijk onderwerp voor de toekomst. Met bijna 2,5 miljoen bezoekers per jaar voelt Jaarbeurs de verantwoordelijkheid voor een duurzaam beurskwartier. De samenwerking tussen gemeente Utrecht, architect Winy Maas (MVRDR) en Jaarbeurs ten behoeve van de ontwikkeling van onze venue heeft dan ook als uitgangspunten duurzaamheid, leefbaarheid en populariteit en zal in 2018 nog verder uitgewerkt worden.

 

 

Internationaal

Ruim 1/3 van de omzet van Jaarbeurs komt uit buitenlandse activiteiten, met name Azië. Hiermee bevestigt Jaarbeurs dat zij met haar dochteronderneming VNU Exhibitions een niche speler heeft met voldoende schaalgrootte en netwerken om internationaal sterke posities te verwerven. Jaarbeurs wil deze internationale positie dan ook verder verstevigen door als gateway to Asia voor klanten en titels te fungeren (en vice versa).

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties