Een doorbraak op de Belgische markt creëren voor Drykorn, dat was de uitdaging die Nightingale op zijn bord kreeg. Een kolfje naar de hand van dit conceptbureau, dat bekend is voor hun experimentele hybride aanpak voor evenementen, communicatie, digitale media en interieur bij klanten in de Benelux en Duitsland.
Het Duitse Drykorn kent internationaal succes, maar België bleek voor dit merk een taaie klant. Hoe awareness creëren rond de bestaande FW17 collectie en tevens een sneak-preview bieden op de nieuwe SS18 collectie, Nightingale wist daar wel een antwoord op. Voor Drykorn was het belangrijk dat kwalitatieve journalisten, stylisten en influencers aanwezig waren op de lancering. Ze wensten ook hun netwerk van buyers en retailers uit te nodigen om zo de verkoop te versterken.
Concept: Drykorn Chinatown Takeover
Nightingale putte inspiratie uit de knappe campagnebeelden van het merk uit het New Yorkse Chinatown. Het bureau nam daarom voor één avond het beste Chinese restaurant in het Antwerpse Chinatown helemaal over! Deze eventlocatie bood niet alleen een duidelijke link met het merk, maar ook een volledige controle over de productie en scenografie.
Top of mind communicatie en high end scenografie
Om de kwalitatieve targets te triggeren, kregen deze een 'Chinese Takeaway box' als uitnodiging. De praktische informatie van het event stond op het bonnetje, en in de doos zat een USB-stick met een zwaaiende kat met de campagnebeelden en persberichten. Ook werd een grootschalige, digitale 'save the date' en uitnodiging in de vorm van een fluid invite / cinemagraph gestuurd. Iedereen kreeg ook een uitnodiging voor de eventpage op Facebook en met dagelijkse relevante content creëerde Nightingale een top-of-mind awareness.
Transformatie via storytelling
De transformatie van het restaurant tot een eenmalige eventlocatie was complex. Storytelling maakte hier een essentieel onderdeel van uit. Bij de ingang stond een beamer die de campagnevideo op de muur projecteerde. De designers en creative director van Drykorn, ondersteund door de Nightingale crew, begeleidden daarna de gasten waardoor deze meteen geënthousiasmeerd raakten door de collectie. Die stond in de spotlights, terwijl de rest van het restaurant baadde in paarse sfeerverlichting, de kleur van de campagnebeelden. Nadat de gasten de collectie bewonderd hadden, konden ze de hele avond genieten van de authentieke Chinese hapjes en drankjes terwijl een playlist van dj Kajan Chow op de achtergrond speelde.
Social reach van 1,2 miljoen
Dankzij de experimentele aanpak was het event een groot succes. Naast de aanwezigheid van key journalisten, stylisten en influencers, was het B2B netwerk van Drykorn aanwezig én leefde het event en de collectie nadien voort op social media met een totale social reach van 1.2 miljoen.