Online reviews helpen ons te bepalen waar/wat we eten, welke films we kijken, waar we op vakantie gaan en wat we kopen. Ook welke festivals, congressen, … we bezoeken en welke eventlocatie of -leverancier we boeken wordt door reviews beïnvloed.
In een wereld waar we als consument (te) veel keuze hebben, zijn reviews een handige reddingsboei om keuzes te beperken. Deze infographic, gemaakt door de mensen van Websitebuilder.org, geeft de impact van reviews mooi weer.
Feiten: 68% van de millennials vertrouwt online reviews het meest. Amper 34% vertrouwt tv-reclame. Reviews zorgen gemiddeld voor 18% meer omzet! Verder spenderen klanten gemiddeld 31% meer bij bedrijven met excellente reviews. Volgens Google gaan bedrijven met een 3+ rating met 87% van de kliks lopen.
Reviews zijn er en blijven. Je kunt er niet meer omheen. En ook de eventsector is voor de kracht van reviews gevallen. Websites zoals eventadvisor.com, waar je reviews over tal van evenementen kan vinden, schieten als paddenstoelen uit de grond. Organiseer je een festival, congres, … dan kan je maar beter ook je ‘online reputatie’ managen.
Reviews boosten evenementenlocaties en eventbedrijven
Ook de keuze van een geschikte evenementenlocatie of -leverancier wordt steeds vaker door reviews bepaald. Meer dan 6 jaar geleden ontwikkelden we een veilig review platform voor eventplanner.be /.nl. Het heeft even geduurd vooraleer reviews ook in onze sector ingeburgerd geraakten, maar vandaag zien we dat eventbedrijven die met ons review platform aan de slag gaan dezelfde mooie resultaten als hotels realiseren.