Personeelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek park

Personeelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek park

Voor zijn 150ste verjaardag plant Delhaize een groot, vier dagen durend, feest voor zijn 15.000 werknemers, maar dat zal nu toch niet plaatsvinden in het publiek Ossegempark in Laken. Na de polemiek en de contacten tussen Delhaize en de betrokken regionale overheden over het parkbeheer, heeft de winkelketen beslist hetpark als locatiekeuze niet voort te zetten.

 

"Onze prioriteit is een hoogstaand evenement voor onze 15.000 werknemers te garanderen", aldus een woordvoorder van Delhaize. Het Ossegempark is een publiek park dat voor iedereen toegankelijk is. De huurprijs voor het organiseren van een privéfeest bedraagt dus ook nul euro. Al moet de aanvraag wel goedgekeurd worden. Delhaize zag meerdere redenen voor de keuze van het Ossegempark als evenementenlocatie. De hoofdreden was de centrale ligging en de bereikbaarheid van Brussel, maar dat gaat nu dus niet door. 

 

Het is overigens niet de eerste keer dat er een debat ontstaat over privé bedrijfsfeesten op het openbaar domein. Vorig jaar ontstond er nog commotie over een bedrijfsfeest op Gentse Graslei.

 

Het wereldmuziekfestival Couleur Café zal dan weer wel voor de eerste keer doorgaan in het Ossegempark. Couleur Café begon ooit in de Hallen van Schaarbeek, maar sloeg enkele jaargangen later de tenten op aan Tour&Taxis. En 23 edities later verhuist het festival, dat jaarlijks zo'n 70.000 muziekliefhebbers naar Brussel lokt, alweer noodgedwongen. Het voormalige terrein wordt immers volgebouwd, en zal ook in de komende jaren nieuwe projecten herbergen.

Bron: HLN 20/04 via License2publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties