Virtual Reality maakt opmars in attractieverhuur

Virtual Reality maakt opmars in attractieverhuur

Virtual Reality neemt een steeds belangrijkere plek op in de entertainment wereld. Daarom neemt Action Events uit Heemstede deze nieuwe technologie op in haar al uitgebreide aanbod aan simulatoren.

 

"Een logische stap", volgens Gerard Wielenga, eigenaar van Action Events. "In de jaren negentig hadden wij al 2 virtual reality systemen uit Amerika voor een instore marketing aktiviteit voor Coca-Cola. Blokkerige visuals en dure apparatuur was toen de enige manier om hiermee in aanraking te komen. Virtual reality in de entertainment wereld verdween door deze nadelen naar de achtergrond, maar is weer helemaal terug. Beter, sneller en vooral goedkoper. Wij richten ons met name op de entertainment mogelijkheden van virtual reality voor vak en publieks beurzen, corporate events, instore marketing en merk activatie."

 

"De afgelopen jaren hebben wij de ontwikkelingen op dit gebied met name in het buitenland nauwlettend gevolgt, De laatste 2 jaar hebben wij geinvesteerd in meerdere professionele immersive units. Er zijn wel aanbieders van dit soort entertainment in Nederland en Belgie op de markt maar het zijn vooral personen of bedrijven die gepassioneerd zijn door deze nieuwe technologie wat vaak resulteert in een rommelige opstelling met veel kabels op een beurs of bedrijfs feest. Met onze jarenlange ervaring op bedrijfsfeesten en vakbeurzen zorgen wij met onze units voor een professionele en opvallende uitstraling. Deze immersive units zijn makkelijk te personaliseren met behulp van onze full color achterwand en presentatie desk. Onze ervaren operator staat via draadloze verbinding in contact met de deelnemer in onze speciale game stoel of race seat om hem of haar zo nodig aanwijzingen te geven. Want eenmaal met een VR headset en koptelefoon op je hoofd ben je volledig afgesloten van de buitenwereld en ondergedompeld in de bizarre maar enerverende 3D en 360 graden wereld om je heen."

 

 

Content

"Met name de content is bij onze immersive units zeer uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan het beklimmen van de Everest met de nieuwe touch controllers, onderwater het great barrier reef aanschouwen en de vissen en schildpadden aanraken met de controllers, de Apollo 11 maan lander neer zetten op de maan (en uit stappen), in jurrassic park rondlopen en vele sporten beoefenen zoals golfen, golf surfen, skiën parachute springen, wingsuit flying, ... Uiteraard beschikken wij ook over een scala aan rollercoasters. Eigenlijk voor elk thema kunnen wij content verzorgen. Ook op maat gemaakte content voor onze opdrachtgevers."

 

 

Hardware

"Wij hadden al diverse race simulatoren en deze kunnen wij nu koppelen aan onze VR systemen waardoor het racen in onze race seats of zelfs in onze full scale formule 1 race auto de meest realistische race simulatie is van dit moment. Ook onze motionflight simulator koppelen wij aan onze VR. Waanzinning om een F16 te besturen of een ouderwetse dubbel dekker in 3D en 360 graden beeld." 

 

"Wij merken dat de interesse en boekingen voor onze immersive units een enorme vlucht nemen, logisch, want ze zijn betaalbaar, makkelijk op te bouwen en passen in in elke ruimte. Het is laagdrempelig en geschikt voor elke doelgroep, ook voor kids. In de jaren negentig was het 'hot' om een bungee jump te maken, met virtual reality kan dit nu ook, hetzelfde gevoel, maar nu in een stoel! De komende jaren bouwen wij onze units uit met meer content, meer hardware en ongetwijfeld meer bijzondere beleveningen, zodat wij leading blijven in virtual reality entertainment."

www.action-events.nl
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties