De grote dag is aangebroken. Je komt nog eerder uit bed dan normaal en voordat je naar de eventlocatie gaat, check je je mailbox voor mogelijke ontwikkelingen in de planning. Alles lijkt goed te gaan.
Geen last-minute wijzigingen, vertragingen of annuleringen. De sprekers zijn gisteren aangekomen, het aantal bezoekers dat hun komst heeft bevestigd is ruim voldoende en alle logistieke details zijn 100% bevestigd en geregeld. Je drinkt je kop koffie en loopt de deur uit, zeker ervan dat je een succesvol evenement zult hebben. Maar wanneer de gasten beginnen binnen te druppelen, doen de eerste problemen zich voor. Je realiseert je dat het registratiesysteem niet alle bezoekers heeft geregistreerd en er zijn geen badges voor de meesten. Ook mist er wat audiovisuele apparatuur en doet de Wi-Fi het niet.
Wat doe je dan? Neem even een momentje de tijd, haal eens een paar keer diep adem en probeer het evenement zo gracieus mogelijk te overleven. Waarom? Verplaats jezelf eens in je bezoekers: "Je hebt betaald om naar een evenement te gaan. Je gaat ...