Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Probeer je te begrijpen wat millenials willen en hoe je geweldige evenementen voor hen kunt organiseren? Ik vertel het je niet graag, maar je hebt de boot al gemist. Je had hier jaren geleden al over na moeten denken!

 

Je kunt echter de volgende boot nog halen en je voorbereiden voor wat er komt. Hoezo? De toekomstige bezoekers van jouw evenementen gaan nu naar school en de arbeidsmarkt, dus is het nu tijd om over hen na te denken als het om het plannen van evenementen gaat. 'Generatie Z', geboren na 1997 (ook wel bekend als de iGeneratie of Digitale Generatie), wordt ook wel de eerste generatie van de 21e eeuw genoemd. Deze bevolking is slim en pluralistisch, is de eerste volledig digitale generatie en heeft een unieke manier van leren, op elkaar reageren en communiceren. Volgens een Sparks & Honey-trendrapportage:

  • Deze generatie wil de wereld veranderen.
  • Ze hebben geleerd dat de traditionele keuzes niet garant staan voor succes.
  • Hun onderwijssysteem focust zich op inclusieve klaslokalen.
  • Het ondernemerschap zit in hun DNA.
  • Ze zoeken doorlopend onderwijs en kennis.
  • Ze gebruiken social media als een onderzoeksmiddel.
  • Ze communiceren door middel van symbolen en afbeeldingen.

Ze vertonen ook de Gen-C-eigenschappen: altijd online verbonden met hun gemeenschap, altijd op zoek naar nieuwe dingen om te delen en geïnteresseerd in het cureren of creëren van nieuwe content.

 

Zoals je ziet, verschilt de iGeneratie van andere generaties op vele manieren, en dit beïnvloedt de manier waarop wij als eventmanagers evenementen voor hen ontwerpen en plannen. Ik laat je zien wat ik bedoel.

 

Onderzoekers Ian Jukes, Ted McCain en Lee Crocket vertellen in hun boek Understanding the Digital Generation: Teaching and Learning in the New Digital Landscape dat de iGeneratie acht verschillende voorkeuren heeft.

 

Laten we naar iedere afzonderlijke voorkeur kijken en zien hoe het leidt tot een nieuwe manier waarop evenementen georganiseerd worden.

 

 

1. Ze ontvangen informatie het liefst snel van meerdere mediabronnen

De iGeneratie wacht niet. Ze willen dat dingen snel binnenkomen. Denk aan het optimaliseren van alle processen vóór en tijdens het evenement (zoals inschrijving, accreditatie, etc.).

 

 

2. Ze houden van parallele verwerking en multi-tasking

De iGeneratie verveelt zich al snel als ze tijdens jouw evenement niet kunnen multitasken. Bied ze deze mogelijkheid aan. Ze kunnen ook informatie opnemen door parallelle verwerking (het vermogen van het brein om meerdere dingen tegelijkertijd te doen), dus ze zullen zich bewust zijn van wat de spreker vertelt.

 

 

3. Ze verkiezen foto's, geluiden, kleuren en video boven tekst

Deze eigenschap heeft het vermogen om eventpromotie te beïnvloeden. In plaats van een uitleg over waarom iemand jouw evenement moet bijwonen, kun je het concept van je evenement laten zien door middel van bijvoorbeeld een geanimeerd filmpje. In dit geval zul je je vermogen om te story-tellen gestalte moeten geven, en weten hoe je afbeeldingen, geluiden en kleuren moet gebruiken om je evenement aantrekkelijker te maken voor deze generatie.

 

 

4. Ze 'klikken graag in het rond' en hun breinen hebben verschillende manieren om informatie te organiseren

Generatie Z neemt informatie op een versplinterde manier waar: een Instagram-foto, een tweet, een Facebook-post, een paar zinnen uit een artikel, etc. Een beetje 'rondklikken' is voor hen genoeg om de essentie van een onderwerp te bevatten. Dit zal van grote invloed zijn op de dynamiek van evenementsessies en de manier waarop sprekers hun kennis delen.

 

 

5. Zij houden ervan om tegelijkertijd met vele anderen te netwerken

In dit geval kunnen we rekenen op het succes van social media-platforms tijdens de evenementen. Het is ook mogelijk om nieuwe networking-formats en apps te voorspellen waarmee deze techneutengeneratie de gastenlijst kan doorzien, waardoor ze mensen kunnen vinden die ze graag willen ontmoeten. Heb je ooit een event-Tinder-app overwogen? Dit kan het geval zijn.

 

 

6. Ze leren graag 'net op tijd', om directe taken uit te voeren

Heb je ooit overwogen om bezoekers aan te spreken door ze aan te moedigen om nieuwe vaardigheden aan te leren en ad-hoc-taken uit te voeren? We zijn eraan gewend om evenementen te zien als omgevingen waar kennis wordt overgedragen door middel van woorden, maar waarom zou je niet een sterk engagerend evenement organiseren waar bezoekers op een leuke manier leren door taken uit te voeren?

 

 

7. Ze houden van onmiddellijke bevrediging met directe beloningen

Incentives zullen een grote rol spelen als je evenementen voor Generatie Z ontwerpt en plant. Dit zal ook de promotie van het evenement beïnvloeden. Tijdens de communicatie vóór het evenement zul je je moeten focussen op de onmiddellijke resultaten en de voordelen die zij genieten als ze je evenement bezoeken.

 

 

8. Ze houden ervan om te leren wat relevant, nuttig en leuk is

Het succes van jouw evenement zal afhangen van de thematische focus en de aanpak. Generatie Z zal niet op komen dagen omdat het een mooi onderwerp is. Je zult ze moeten laten zien waarom de kennis die zij zullen opdoen relevant is, en op welke manier het leerproces engagerend en leuk zal zijn.

 

 

Conclusie

Er zijn nog veel feiten onbekend over de iGeneration, maar we kunnen al zien dat ze sneller, slimmer en selectiever zijn. Omdat ze altijd goed bewust zijn van hoe zij hun tijd en energie indelen, zullen de evenementen die je voor hen plant extreem relevant en nuttig moeten zijn. 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties