Al gehoord van FOMO of de 'Fear of Missing Out'? Dat is dat gevoel dat je krijgt als je denkt dat je iets heel belangrijks gaat missen. Als je als eventorganisator kan op inspelen op dat gevoel, is je broodje gebakken. Social media spelen hier een belangrijke rol.
Iedereen wil iets fantastisch, uniek of cool meemaken en deelt dat graag op zijn Snapchat, Instagram, Facebook of Twitter. Zo maak je indruk op je volgers, je inspireert hen of maakt hen zelfs een tikkeltje jaloers. Zij krijgen schrik dat ze iets belangrijks aan het missen zijn. Dat is nu precies de FOMO.
Voor een eventorganisator biedt die FOMO uitgelezen kansen. Als je dit concept meepakt van bij het begin van je evenement, levert dat gegarandeerd volle zalen op. We geven hier 5 handvaten om helemaal in te spelen op die FOMO.
- Zorg ervoor dat je content wordt gedeeld
Maak het je publiek gemakkelijk. Creëer zelf content die makkelijk kan worden gedeeld. Gebruik en promoot hashtags. Maak een aantrekkelijk en positief verhaal dat iedereen graag deelt. Als je vriend of collega geïnteresseerd is in die content, dan wil jij dat ook wel weten.
- Maak het sociale karakter van je evenement zichtbaar
Toon op je website wie er al komt, wie al heeft ingeschreven of wie tickets kocht. Zorg dat de ...