Magic Leap, het VR bedrijf dat door Google een duwtje in de rug krijgt, zorgt met virtuele objecten voor een levensechte ervaring. Misschien is een walvis net ietsje te groot, maar het is alleszins mogelijk.
Door op slimme wijze gebruik te maken van virtuele realiteit kunnen ze projecties net een stapje hoger tillen. De technologie registreert je oogbewegingen zodat je gewoon rond kan kijken of focussen op een detail. De tijd waarbij hologrammen gewoon geprojecteerd werden en dat duidelijk te zien was, loopt nu al op zijn einde.
Magic Leap is een stap voor met deze technologie. Vele technologische hoogvliegers zoals Google investeren omdat ze hier het potentieel in zien. Onderstaande filmpje toont de vooruitgang, maar een eindproduct is nog niet in zicht. Het zal dus nog even duren voor je ook een walvis op jouw event kan tonen, maar dit smaakt alvast naar meer!
Magic Leap zou graag op de game industrie inspelen en dit is meer dan terecht. Met zo'n producten kan een virtuele realiteit veranderen in een echt spel, waarbij je niet meer kan afleiden wat echt is en wat niet. Daarnaast zullen de communicatie- en entertainmentsector hun grootse doelgroep zijn.
Kale ruimtes op je locatie worden met een vingerknip de eyecatcher van de avond. Ook het begin van je congres of event kan zo een niveau hoger. De creativiteit gaat wel nog steeds van jou als eventplanner moeten komen!
De slogan luidt 'The world is your screen' en het lijkt er op dat ze wel eens gelijk kunnen hebben.