Sponsorbestedingen verder onder druk

Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen

Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

Advertenties