5 tips om 'influencers' op jouw event te krijgen

5 tips om 'influencers' op jouw event te krijgen

Als eventorganisator wil je natuurlijk graag zogenaamde 'influencers' of beïnvloeders op je evenement hebben. Zodat ze ruchtbaarheid geven aan je event bij hun volgers. Maar hoe krijg je die veel gevraagde internet sterren zo ver? We geven je 5 tips.

 

Met een influencer of beïnvloeder bedoelen we een persoon met een bepaalde notoriteit in zijn vak en vooral met een grote achterban op sociale media. Denk daarbij aan bloggers, podcasters, YouTubers en social media 'sterren' met massaal veel volgers. Die volgers beschouwen de influencers als betrouwbare bronnen van informatie. Als een influencer blogt, post of tweet dat hij naar jouw evenement komt, is de kans groot dat zijn volgers er ook bij willen zijn. Beïnvloeders hebben dus de macht om ruchtbaarheid te geven aan jouw event bij een groot publiek. In elke sector en voor elke doelgroep heb je influencers.

 

Uiteraard ben jij niet de enige die beroemde influencers op je evenement wil. We geven je daarom 5 tips waarmee je hen kan overhalen om precies voor jouw evenement te kiezen.

 

1. Nodig hen persoonlijk uit

Kies het juiste moment en het geschikte medium voor je uitnodiging. Je influencer in een massamailing steken is uit den boze. Benader hem persoonlijk. De grootste garantie op succes heb je, als je de persoon in kwestie al een beetje kent. Informeer op voorhand wat het juiste moment is om hem uit te nodigen. Probeer ook uit te vissen hoe hij het liefst benaderd wordt: telefonisch, met een persoonlijk mail of met een mooie uitnodigingskaart per post.

 

2. Zorg voor meerwaarde

Influencers zijn sneller geneigd je uitnodiging te aanvaarden als ze voelen dat hun aanwezigheid waardevol is voor hun publiek en voor zichzelf. Kies dus heel zorgvuldig de juiste persoon in functie van je doelgroep. Heeft de beïnvloeder er ook baat bij om die doelgroep te ontmoeten, dan gaat hij sneller toezeggen.

 

3. Voorzie een incentive

Probeer in te schatten wat jouw beïnvloeder apprecieert. Is hij gevoelig voor een exclusief geschenk? Of kickt hij eerder op een rol als gastheer of een vermelding van zijn naam op de uitnodiging? Misschien wordt hij wel graag behandeld als een exclusieve VIP die opgehaald wordt door wagen met chauffeur. 

 

4. Kies de juiste locatie

Zorg voor een ultra-hippe of gloednieuwe locatie. Daarmee verleid je niet alleen je deelnemers, maar ook je influencer. Die wordt immers ook graag gespot op exclusieve plaatsen. Soms kies je beter eerst de beïnvloeder en dan de locatie. Laat hem dan mee suggesties doen of beslissen over de locatie. Zo is hij nog meer betrokken bij je event en nog meer geneigd zijn achterban en netwerk hierover te berichten.

 

5. Betrek ook andere influencers

Mensen die zich bewust zijn van hun waarde als influencers, worden graag omringd door anderen met eenzelfde invloed. Dat kunnen keynote sprekers zijn, genomineerden voor een of andere prijs of andere 'beroemdheden'. Betrek ook hier je beïnvloeder en vraag hem wie hij er graag bij heeft of wie hij kan aanbevelen.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties