Sweatworken is het nieuwe netwerken en vergaderen

Sweatworken is het nieuwe netwerken en vergaderen

'Sweatworking' is een samentrekking van 'sweating' en 'networking', kort gezegd: netwerken terwijl je sport. 'Sweatworking' haalt netwerken weg uit restaurants en vergaderzalen. De nieuwe 'places to be' om je netwerk uit te bouwen zijn fitnesszalen en sportcentra.

 

'Sweatworking' sessies zijn de nieuwe lunchmeetings. Ideaal om te brainstormen, nieuwe klanten te ontmoeten, contacten beter te leren kennen en zelfs om nieuw talent te rekruteren. Zo’n sessie is meteen een test om te zien hoe een kandidaat reageert in bepaalde omstandigheden.

 

Van cocktail naar cardio

Bij 'sweatworking' verloopt contacten leggen veel vlotter. In plaats van tijdens gezellige babbels bij een hapje en een drankje, connecteren groepen hippe netwerkers voortaan bij gezonde hapjes na een stevige workoutsessie. Fitnesscentra spelen hier handig op in en presenteren in hun aanbod private groepssessies en one-to-one workouts.

 

Samen sporten schept een band

Tijdens het 'sweatworken' leer je mensen kennen op een andere manier. Samen 'zweten' schept een band. Je toont je kwetsbaar en de fysieke inspanning put je uit. Moet je samenwerken met een nieuwe collega, dan is een stevige one-to-one workoutsessie zeker een goed idee. Met zijn tweeën resultaten boeken in de fitness, legt al een goed fundament voor jullie samenwerking. Op zoek naar een stevige teambuilding? Een groepsklas in de fitness is de ideale uitdaging: sporten met de collega's, samen afzien, samen pret maken. Bovendien doorbreek je de alledaagse saaiheid van het kantoor.

 

Productiviteit stijgt

Dat lichaamsbeweging een positieve invloed heeft op de werking van de hersenen, is wetenschappelijk al meermaals bewezen. Wie voldoende beweegt, geeft zuurstof aan zijn hersenen, werkt efficiënter en is beter bestand tegen stress. 'Sweatworking' maakt je dus productiever, je behaalt betere resultaten en je ervaart ten volle de voordelen van een gezonder leven. Hier en daar hoor je nog wel wat tegenwind. Niet iedereen voelt er zich goed bij om zich in het sporten te storten met collega’s of mensen die hij nog moet leren kennen. Met wat leiderschap te tonen, kan je de sceptici misschien toch overtuigen. Soms hebben ze immers alleen maar wat aanmoediging en sociale druk nodig. 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties