Wil jij ook wel eens weten wat er zich bij De Boer achter de schermen afspeelt voor dat je jouw tentstructuur kan binnen wandelen? Een exclusieve kijk achter de schermen van het logistieke proces.
"Het begint allemaal bij ons grootste distributiecentrum in Bree, met 47.000m² opslagruimte en reinigingsfaciliteiten. Het distributiecentrum wordt aangestuurd door drie belangrijke afdelingen, die perfect op elkaar zijn afgestemd en ervoor zorgen dat de materialen probleemloos tot op de locatie raken."
Van zodra de klant een contract ondertekent en alle gegevens door de salesadministratie zijn ingegeven, start het logistieke proces. Contract Office staat in voor het inboeken van de diverse materialen die nodig zijn om de structuur in de correcte configuratie te kunnen bouwen. In hun op maat geschreven programma's gaan ze op zoek naar eventuele 'bottlenecks' en schuiven ze zodanig met materialen en logistieke dagen om zo de meeste ideale situatie voor alle partijen te bekomen.
De volgende stap is de materiaalplanning. Deze zorgt ervoor dat op iedere laadbon de juiste materialen vermeld staan die gepikt moeten worden. Deze materialen worden dan in het magazijn verzameld. "Dit moet 100% correct zijn want in het hoogseizoen gebruiken we werkelijk onze gehele stock!"
Als laatste pijler zorgt de internationale transportplanning voor een goed verloop van alle vrachten. Dit regelen ze op een zo efficiënt mogelijke manier. "Stel dat er twee evenementen elkaar opvolgen, dan organiseren wij de transporten dat alle materialen rechtstreeks getransporteerd worden, zonder dat we een tussenstop moeten maken in één van de magazijnen", vertelt Michel Lemmens - Internationaal Transport Planner. "Dit gehele proces vergt ultieme aandacht van al onze mensen want indien er een onderdeel zou ontbreken, heeft dit vaak onaangename gevolgen voor onze tentenbouwers op de site."
{"video":"https:\/\/www.youtube.com\/embed\/f1yPEN3jFTM?rel=0&showinfo=0"}