Nieuwe 'analytics'-module voor adverteerders eventplanner.be /.nl

Nieuwe 'analytics'-module voor adverteerders eventplanner.be /.nl

Adverteren doe je om resultaten te behalen. En die wil je kunnen meten. Daarom lanceren we een nieuwe ‘analytics’-module voor adverteerders met een bedrijfsfiche.  

 

Niet elke eventlocatie of eventleverancier heeft dezelfde doelstellingen. De ene werkt in eerste instantie aan zijn naamsbekendheid, de andere focust op leads. En nog een ander zet zich als expert in de markt via onze content marketing mogelijkheden. Daarom hebben ze allemaal een bedrijfsfiche op eventplanner.be. Als marketeer wil je graag weten hoe die fiche scoort.  

 

Samen met enkele wiskundigen stelden we ons de vraag hoe we die verschillende doelstellingen van de bedrijfsfiche op onze website kunnen meten en de resultaten inzichtelijk maken. Het antwoord: de 'engagement score'.  

 

Engagement score

De 'engagement score' geeft in één oogopslag weer hoe jouw bedrijfsfiche scoort. Het cijfer meet op een intelligente manier hoe onze bezoekers omgaan met jouw advertentie.  

 

Voor elke interactie van onze bezoekers met jouw bedrijfsfiche krijg je punten. Bijvoorbeeld wanneer je bedrijfsfiche tussen de zoekresultaten staat, wanneer er doorgeklikt wordt naar jouw bedrijfsfiche of website, wanneer iemand een review plaatst, ... Onze analyse algoritmes houden er bovendien rekening mee dat iemand die een offerte aanvraagt meer waarde voor jou als adverteerder heeft, dan wanneer iemand enkel je bedrijfsfiche bekijkt. Alle punten worden opgeteld en herleid naar een gewogen schaal die makkelijk af te lezen is.  

 

Het is even wennen, want we zijn gewoon om in pageviews en kliks te rapporteren, maar we helpen je in onze analytics-module op weg door aan te geven hoe jouw bedrijf scoort t.o.v. je concurrenten die in dezelfde categorieën adverteren als jij. Op die manier krijg je helder inzicht in de performantie van jouw campagne en geven we je tips om nog meer uit je bedrijfsfiche te halen.  

 

Vertellen pageviews en clicks dan niet genoeg?

Rapporteringen op basis van pageviews en clicks vertellen je eigenlijk niet veel. Het is niet moeilijk om voor veel pageviews te zorgen, maar wat heb je er aan als het niet om prospects gaat? Wij vinden het belangrijk een stap verder te gaan en meer inzicht te geven in de werkelijke interesse van onze bezoekers in jouw aanbod. De 'engagement score' doet net dat en is bovendien minder gevoelig voor click fraude. Het is een betrouwbare en heldere parameter om de ROI van je campagne mee op te volgen.

 

Waar vind ik mijn 'engagement score'? 

  • Log in op je account
  • Klik in op het dashboard op de 'analytics' knop

 

Opgepast! Analytics module nog in BETA

Onze 'analytics' module is in testfase. Ondanks grondige testen, is het in een fase als deze mogelijk dat er nog data ontbreken of dat er inconsistenties zijn. Ontdek je in jouw statistieken fouten of vreemde cijfers? Laat het ons dan zeker weten via info@eventplanner.be!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties