Wat zit er in je tasje? Goodie bags!

Wat zit er in je tasje? Goodie bags!

Kun je je nog herinneren wat er in de goodie bag zat toen je voor het laatst op een evenement of een beurs was? Gaven ze je überhaupt eentje mee?

 

Er zijn zó veel event- en beursorganisatoren die uren nadenken over wat ze in zo'n goodie bag stoppen, terwijl de meeste mensen alles weggooien zodra ze thuiskomen. Wat kun je doen om die van jou onvergetelijk te maken? Je moet je bezoekers dingen geven die praktisch zijn, die ze onmiddellijk kunnen gebruiken en die ze zullen blijven gebruiken zodra het evenement voorbij is!

 

De meesten van ons hebben waarschijnlijk zowel goodie bags gegeven en ontvangen, dus hebben al wel een paar ideeën over wat wel werkt en wat niet. Het is tijd om te stoppen met de saaie en slechte goodie bags van vroeger. We moeten vooruit naar een nieuw tijdperk waarin technologie, milieuvriendelijke materialen en leuke praktische voorwerpen meer een rol spelen! Hier lees je een aantal tips om goodie bags een succes te maken:

 

 

1. Wat wil je zelf?

Kruip in het hoofd van je bezoeker. Zoals gezegd, zijn we allemaal wel naar events geweest en we weten wat werkt en wat niet. Bedenk wat jouw bezoekers een goede ervaring zou geven op het evenement en over wat voor voorwerpen ze nog lang zouden napraten met andere bezoekers!

 

 

2. Plezant en praktisch

Verzin voorwerpen die praktisch zijn en die je bezoekers meteen kunnen gebruiken op het evenement. Vergeet niet het plezante gedeelte! Durf anders te zijn en probeer eens iets originelers dan het gebruikelijke pen en papier. Misschien is het een leuk idee om gekleurde post-its of boekenleggers te schenken, zodat mensen hun notities gemakkelijker terug kunnen vinden.

 

 

3. Vul hun magen

Het is altijd een goed idee om wat eten in te pakken om je bezoekers nieuwe energie te geven, maar je moet wel oppassen met allergieën. Voeg niets toe waarvan je denkt dat het een bezoeker kwaad kan doen. Dit is gemakkelijk op te lossen door tijdens het inschrijfproces te vragen of bezoekers ook bepaalde voedselallergieën hebben. Zodra je dit hebt vastgesteld, is het altijd goed om de bezoekers iets gezonds te geven om te eten tijdens de pauzes en tijdens activiteiten. Dit zal ze de nodige energie geven!

 

 

4. Vergeet de buitenkant niet

Wees creatief met het tasje waar je de goodie's instopt! Het ontwerp van de tas is minstens net zo belangrijk als wat erin zit. Je kunt een handtas, rugtas, mand of zelfs een grote waterfles gebruiken om spulletjes in te stoppen, afhankelijk van wat voor evenement je organiseert. Als je het budget ervoor hebt, kun je overwegen om verschillende om tassen met verschillende stijlen, kleuren of ontwerpen aan te bieden. Bezoekers kunnen de tas uitzoeken die ze het meest bevalt. Zorg voor een tas die ze later ook nog kunnen hergebruiken!

 

 

5. Ga digitaal

Er zijn een paar manieren om digitaal te gaan. Denk bijvoorbeeld aan flash drives in het tasje stoppen in plaats van papierwerk of brochures. Je kunt er zelfs voor kiezen om de gehele tas digitaal te maken met Virtual Event Bags. Bezoekers kunnen toegang tot ze krijgen via e-mail, je event-app, social media, je website en door middel van QR-codes. Dit biedt je sponsors en andere belanghebbenden de mogelijkheid om zichzelf te tonen door middel van gratis bonnetjes, acties en links die direct naar hen toe leiden - technologisch vernuft en milieuvriendelijke! 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Carmen Breeveld
Carmen Breeveld
New|2018-12-08 - 14:42u

Graag ontvang ik een offerte voor goodiebags voor de Wintrade Week Londen 2019

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties