in juni vorig jaar kende de stad Mechelen de concessie van de Nekkerhal toe aan Artexis. Artexis wil de Nekkerhal en Mechelen als bestemming internationaal positioneren en daar hoort een nieuwe naam voor de eventlocatie bij.
De exploitatie van de Nekkerhal door Artexis ging in op 15/01/2015 en sindsdien werden tal van nieuwe events naar Mechelen gehaald. Zo zijn er binnenkort de Samsung dealerdagen (eind maart) en de 50+ beurs (april). Ook Aquafin viert er zijn 25-jarig bestaan (mei) en ook andere bedrijfsevenementen zitten in de pipeline voor juni.
Mechelen uitstekende bestemming voor events
"Mechelen zit duidelijk in de lift en is als historische stad een uitstekende bestemming voor events", zegt Dirk Van Roy, CEO van Artexis Easyfairs Benelux. "De vlotte bereikbaarheid, de parkeermogelijkheden direct aan de hal en een goede mobiliteit in het algemeen zijn absolute troeven voor de event business. Die willen we ten volle uitspelen en zo ook internationale business events naar Mechelen halen."
Nieuwe naam
Om de internationale ambities waar te maken drong zich een naamsaanpassing voor Nekkerhal zich op. Op het Stadhuis van Mechelen werd de nieuwe naam en het nieuwe logo aan de pers voorgesteld. De Nekkerhal wordt vanaf nu 'Nekkerhal - Brussels North'.
Investeringen
Artexis Easyfairs wil nieuwe business naar Mechelen halen en het aanbod open te trekken naar 'events' in de breedste zin van het woord. Daarvoor zal het, samen met de stad Mechelen, de nodige investeringen doen. De plannen voor het inrichten van een 'Blackbox' (een sfeervolle kant-en-klaar ingerichte event ruimte) in de hal zijn concreet. De bouw ervan gebeurt deze zomer zodat ze vanaf september in gebruik kan genomen worden. Dit biedt perspectieven voor het aantrekken van nieuwe events zoals product shows, personeelsfeesten, eindejaarsevents, ...
Bron: Foto: Luc Hilderson via Artexis