In 2014 begonnen video's een grote impact op de evenementindustrie te hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat één video gelijk is aan 3.600 webpagina's, dus kunnen we met een gerust hart zeggen dat mensen eindelijk beseffen hoeveel een video aan hun evenementpromotie kan bijdragen.
Daar komt nog bij dat de stijging van het gebruik van mobiele toestellen de industrie dit jaar beïnvloed heeft. In mei van dit jaar was 60% procent van de tijd die op digitale media werd doorgebracht voor mobiele toestellen. Dit betekent dat het belangrijk is geworden je website, e-mails en inhoud 'mobielvriendelijker' te maken. Van de andere kant is het natuurlijk ook belangrijk een manier te vinden om jezelf van de rest te onderscheiden. Wat kan je doen opvallen bij je gasten en ervoor zorgen dat ze jou en je evenement niet vergeten? Dit jaar werden er twee apps gelanceerd die in je evenementmarketing wel eens het verschil zouden kunnen maken.
Volg een snelcursus voor de apps Hyperlapse en Steller, en ontdek hoe je ze op je volgende evenement kan gebruiken.
Hyperlapse
Hyperlapse werd samengesteld door de oprichters van Instagram en is een app voor iOs-gebruikers (sorry, Android-vrienden!) die video's maakt en ze in tijdsintervallen omzet. Je hoeft geen technisch genie te zijn om de app te kunnen gebruiken. Download de app, en als je hem opent word je onmiddellijk naar de videofunctie gebracht. Neem je video op, en als je klaar bent heb je de mogelijkheid om de snelheid van de video aan te passen, tot 12x de snelheid van de oorspronkelijke beelden.
Wat je kan doen:
- Maak beelden achter de schermen van je volgende evenement. Koop een statief voor je iPhone en plaats het waar alles zich afspeelt. Neem een video op terwijl je de zaal klaarzet voor je volgende awarduitreiking of etentje, toon het gebouw waarin je beurs doorgaat, film al het volk dat tijdens de beurs de zaal betreedt, alles kan! Of neem een pagina uit het boek van de Mercedes Benz Fashion Week en gebruik het om je show te laten verderleven als hij al voorbij is! Weet wel wat je doet voordat je er aan begint. Het digitale marketingbureau Flightpath geeft je een overzicht van de 'do's & don'ts' bij het maken van je Hyperlapse video's.
Steller
Steller werd opgericht vanuit de notie dat je met je telefoon meer kan dan alleen maar op sociale media posten, je kan er creatief mee bezig zijn. De app werd samengesteld door Google en Microsoft veteranen en je kan er je foto's en video's mee in verhalen omzetten. Momenteel wordt de app vooral gebruikt door mensen die verhalen over hun vakantie, etentjes, huisdieren en dergelijke posten. Dat betekent niet dat merken en bedrijven de app niet kunnen gebruiken om hun content marketing een handje te helpen.
Wat je kan doen:
- Organiseer een wedstrijd voor je volgende evenement. Als je beurzen of vergaderingen organiseert, is dit een geweldige tool om een originele wedstrijd te organiseren. Doe op voorhand promotie op sociale media en je website door mensen te vragen de app te downloaden (je kan in je evenementapp zelfs een link plaatsen). Als ze de app gedownload hebben, vraag hen dan om jou hun beste verhaal te geven in verband met je evenement. Misschien kan je dat verhaal dan zelfs als promotie gebruiken voor je evenement volgend jaar! Zoals CMO van MRY David Berkowitz onlangs in een artikel zei, "merken moeten geen verhalen vertellen, maar ze schrijven"
Wanneer het gaat om een nieuwe manier van denken over content marketing, bieden deze twee apps oneindig veel mogelijkheden. Wil je nog meer tips over hoe je deze of andere event apps voor je volgende evenement kan gebruiken? Ga dan naar de etouches blog voor 5 extra tips over het gebruik van deze apps!
Wat met privacy rules van personen die tijdens een event/congresses worden gepost door een ander, via de apps ?