Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events

Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events

Hoe toon je bedrijfslogo's op je evenement? Ook hier kom je als eventorganisator best creatief uit de hoek. Slaag je erin om een wowfactor te creëren, dan sla je ineens twee vliegen in een klap: je logo krijgt aandacht en de beleving voor je deelnemer verhoogt.

 

In dit artikel ontdek je vier manieren om dat effect te bereiken.  

 

 

1. Interactie creëren

Een slimme manier om je deelnemers actief te betrekken bij je event en tegelijkertijd je bedrijfslogo te tonen is interactie tussen de deelnemers creëren. Bovendien geef je de deelnemers iets om over te praten tijdens de receptie.  

 

Fotobooth

Steeds populairder op allerlei soorten events: de fotohokjes. Een prima manier om je gasten een leuk souvenir mee naar huis te geven en er tegelijk je bedrijfslogo op te showen. Met de meest moderne fotobooths kan je de foto's ook rechtstreeks uploaden op sociale media. Uiteraard zijn de foto's mooi voorzien van je bedrijfslogo.  

 

Digitale graffiti

Geef je gasten een infrarood spray, speciale software en een groot scherm en zet ze aan het tekenen! Deze digitale graffiti muren zorgen voor heel wat interactie en fun en showen uiteraard ook volop je logo. Je kan deze muren ook combineren met een fotobooth. Je genodigde gaat op de foto met zijn creatie en toont ze onmiddellijk op Facebook of Instagram. Zo is je logo ineens ook zichtbaar voor een groter publiek.  

 

3D straatkunst

Huur een 3D straatkunstenaar in die voor de ogen van je deelnemers een verrassend meesterwerk creëert. Uiteraard zit je logo in de tekening verwerkt. Het mooie is dat je deelnemers de tekening echt zien maken. Dat op zich is een unieke ervaring. Het zet hen aan om volop het eindresultaat (en jouw logo) te bewonderen, eventueel een foto te nemen en te delen via hun sociale media.  

 

 

2. Eten en drinken

Ijssculptuur

Niets is zo leuk als een getalenteerde ijsbeeldhouwer aan het werk te zien. Hij maakt live, voor de ogen van je gasten, een driedimensionaal bedrijfslogo uit ijs. Aandacht gegarandeerd! Extraatje: niet alleen leuk om te zien maar je kan het beeldhouwwerk ook gebruiken om wodka of andere drankjes uit te drinken.  

 

Koffiekunst

Uniek, nieuw en ongewoon: huur een koffiekunstenaar en serveer de koffie met je bedrijfslogo bovenop. Met deze kop koffie trek je zelfs de aandacht van de meest verstrooide deelnemer.  

 

Gepersonaliseerde waterijsjes

Voedsel, technologie en kunst gecombineerd. Dat vind je bij de gepersonaliseerde ijsjes die je met de Icepop Generator maakt. De mogelijkheden zijn eindeloos: gezichtjes, dieren en uiteraard ook bedrijfslogo’s. Je kan je waterijsje zelfs voorzien van een gepersonaliseerde boodschap. Als dat geen indruk maakt!  

 

Etiketten en servetten

Je bedrijfslogo kan ook prijken op de etiketten of stickers van de verpakking van de etenswaren of drankjes die je serveert. Of vergezel de maaltijd met leuke servetten die het verhaal van je product of merk vertellen.

 

 

3. Entertainment iPad goochelaar

Ken je de digitale goochelaar al? Die trekt voorwerpen uit tablets. En zo'n voorwerp kan even goed jouw bedrijfslogo zijn. Dit is een geweldige act voor tijdens een receptie, aan een diner of op je beursstand. Publiek gegarandeerd!  

 

Wandelende robot

Wandelende robots heb je in alle maten en vormen. Ze verwelkomen en entertainen je gasten tijdens recepties, walking dinners of andere events en vormen een prima uithangbord voor jouw logo.  

 

Digitale karikaturist

Ook bedrijfskarikaturisten gaan mee met hun tijd en worden digitaal. Ze mengen zich net als vroeger onder de gasten en tekenen hun portret, dat uiteraard slim is voorzien van jouw logo. Maar nu mailen ze de karikatuur ook naar de geportretteerde of zetten ze de tekening op sociale media. Wees maar zeker dat jouw logo niet ontbreekt.       

 

 

4. Decoratie Wand- en vloerbekleding

Behangpapier, wanddecoratie, vloertegels, ... Jouw logo is het prima motief om de muren en vloeren van je evenement of bedrijf aan te kleden. En als het mooi en trendy is gebeurt, blijft het zeker hangen in de hoofden van je bewonderende bezoekers.  

 

Kunst

Laat je logo verwerken in een kunstwerk. Maak er een schilderij of beeldhouwwerk van en etaleer dat op een goed zichtbare plaats. Wedden dat het opvalt?  

 

Schoeisel

Stel, je houdt een strandevenement. Geef je gasten dan flipflops met het logo van je bedrijf of je evenement uitgespaard op de zool. Al wandelend op het zand laten ze overal hun voetafdruk achter en je volgt de sporen van je logo tot in de verste uithoeken van jouw evenement.  

Bron: Inspired by EventManagerBlog.com

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties