7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

Evenementen hebben een grote impact. Wanneer je de inhoud (content) vastlegt maak je het evenement nog nuttiger voor de deelnemers.

 

Door het delen van de inhoud van jouw congres kun je mensen bereiken die niet aanwezig waren. Op die manier kun je hen prikkelen voor jouw volgende evenementen of voor jouw bedrijf (content marketing). Maar hoe kun je 'content' maken van jouw evenement? Erik Peekel (Aaaaha! The Actor Factory) en Cecilie Pedersen (Conferize) delen de tips die zij presenteerden bij The Meetings Show in Londen.

 

Wat is inhoud van een conferentie?

 

Niveau 1/ De meeste organisatoren delen na de conferentie de PowerPoints of handouts van de belangrijkste sprekers.

Niveau 2/ Bij de meeste conferenties dragen de deelnemers hun kennis en ervaring bij in interactieve sessies. Als je de resultaten van deze sessies publiceert is de kans heel erg groot dat ze impact hebben.

Niveau 3/ Deze inhoud gaat vooral over de sfeer. Hoe hebben de deelnemers het congres ervaren?

 

Hoe kun je de impact van je evenement vergroten?

  • Betrek en activeer jouw deelnemers.
  • Deel de 'content' met alle genodigden
  • Bereik een groter potentieel publiek (via zakelijke pers of via ambassadeurs/viraal en Google)
  • Maak jouw evenement NIEUWSwaardig

7 Manieren om de inhoud van een conferentie vast te leggen

 

1. Handouts en verslagen

  • Zorg dat de powerpoints beschikbaar zijn als beloning voor het invullen van een evaluatie. Gebruik bijvoorbeeld slideshare.net
  • Denk aan SEO (Google) bij het uploaden van inhoud (gebruik trefwoorden en beschrijvingen)
  • Maak whitepapers van aantrekkelijke onderwerpen

2. Video verslag

  • Het beste voorbeeld van geweldige en virale video inhoud is TED.com, maar er is een groot budget nodig voor het maken van goede video's van elke spreker
  • Nieuwsitem: Het is veel eenvoudiger om een kort nieuwsbericht van uw evenement te maken. In 90 seconden toon je de hoogtepunten, wat zeer bruikbaar is voor het promoten van jouw volgende evenement.
  • Maak gebruik van youtube.com. Het optimaliseert video voor alle platformen zoals smartphones en tablets.
  • Denk nog eens aan SEO en gebruik trefwoorden en omschrijvingen voor Google.

3. Wandverslag / bedrijfstekenaar

  • Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
  • Humor zorgt ervoor dat de boodschap blijft hangen.
  • Het wandverslag dekt zowel feiten als emotie (plezier).

4. Magazine

  • Maak een glossy magazine van uw conferentie.
  • Een editor, illustrator, fotograaf en ontwerper maken ter plaatse een magazine zodat u dag na de vergadering het magazine aan de deelnemers kan versturen.
  • Of doe het zelf via een handige webtool als custmz.com of instantmagazine.com

5. Live mindmapper

  • Een live mindmapper is een persoon die een mindmap van de sessie tekent.
  • Projecteer de mindmap op het scherm om structuur te geven aan brainstormsessies.
  • Stuur de deelnemers de mindmap als een praktisch actie-document.

6. Twitter verslaggever

  • Een twitter verslaggever betrekt uw doelgroep actief op twitter.
  • Het is een eenvoudige manier om van jouw conferentie een hybride evenement te maken.

7. Platform

  • Gebruik een online sociaal platform voor het op één plek verzamelen en delen van de content, zodat je publiek kan reageren en kan debatteren.
  • Zie het voorbeeld van The Meeting Show op Conferize 

Extra aanbevelingen

  • Houd het kort en nuttig.
  • Volg zo snel mogelijk op (de week na het evenement).
  • Beperk de frequentie van het verzenden van berichten.
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties