Adwords van je concurrent kopen: mag het of niet?

Adwords van je concurrent kopen: mag het of niet?

Het gebeurt dagelijks en leidt niet zelden tot frustratie van de betrokken bedrijven: bij een middagje Googlen op je eigen bedrijfsnaam en trefwoorden stel je vast dat een concurrent consequent opduikt in de gesponsorde links naast de search resultaten.

 

eventplanner.PRO partner Sirius legal onderzocht het probleem en komt met paraktische tips over wat wel en niet mag. Want ook bij evenementen, festivals, organisatiebureaus, cateraars, ... komt het fenomeen voor.

 

Het opduiken van concurrenten in de gesponsorde links naast jouw website is natuurlijk geen toeval. De reden hiervoor is simpel: de concurrent in kwestie heeft een Google Adwords campagne lopende waarin hij als trefwoorden ('adwords'), die tot de vertoning van zijn gesponsorde link leiden, de naam van jouw bedrijf of van jouw merk heeft ingevoerd. 

 

Telkens als iemand in Google jouw merk of jouw bedrijfsnaam invoert, zal op die manier de reclame van de concurrent in beeld verschijnen. Vele bedrijven ervaren dit als erg onaangenaam en zelfs oneerlijk en we krijgen geregeld vragen over de rechtsgeldigheid van zulke reclameacties.

 

De vraag is bovendien zo actueel dat ook het Europees Hof van Justitie zich al een aantal keren heeft mogen buigen over de materie en er dus inmiddels een duidelijke grens is getrokken van wat kan en ...

Bron: Sirius Legal

Exclusief voor eventplanner.PRO leden

Dit artikel is exclusief voor eventplanner.PRO-leden. Je las slechts een deel van het artikel. Wordt nu .PRO om verder te lezen.

  • Uitgebreide toegang tot onze database met eventbedrijven en -locaties
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Gratis advies, rapporten, e-book EVENTPLANNER, ...

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties