G4S Event Solutions leidt Auto- en Motorsalon in goede banen

G4S Event Solutions leidt Auto- en Motorsalon in goede banen

De 92ste editie van het Auto- en Motorsalon loste alle verwachtingen in: stijgende bezoekersaantallen (maar liefst 585.000!), tevreden exposanten (veel contacten en offertes) en een boeiend programma (Job on Wheels, mobiliteitsdebat met politieke partijen, ...). En dat alles in goede banen geleid door G4S Event Solutions.

 

Want als partner van organisator Febiac zetten we de grote middelen in om het event gesmeerd te laten lopen. En zo geschiedde!

 

Meer dan bewaking

"Als mensen de naam G4S horen, denken ze meteen aan bewaking", zegt Melanie Everaert, Manager Event Services. "Wat ze vaak niet weten, is dat wij totaaloplossingen bieden aan organisatoren. Niet alleen bewaking dus, maar ook beveiliging, onthaal en logistieke diensten." Melanie was eindverantwoordelijke voor hospitality op het Salon. Daaronder vallen alle hostesses, vip-begeleiders, stewards, parkingboys, promomeisjes, administratieve medewerkers, ... Kortom: alle mensen die bijdragen tot een vlot, vriendelijk en professioneel onthaal. "Onze hospitality-mensen zijn ambassadeurs van onze klant - in dit geval Febiac. Een team van gemiddeld honderd mensen per dag zorgde ervoor dat bezoekers tevreden terugblikken op hun uitstap", aldus Melanie.

 

Verlengstuk van Febiac

Ian Sunter, Contract Manager G4S, stond ook paraat met een groot team om de veiligheid tijdens het Salon te verzekeren: "Op een mega-event als het Autosalon staan wij in voor de bewaking in de ruimste zin van het woord. Met gespecialiseerd personeel dat mensen én middelen vrijwaart van inbreuken, misdrijven en ongelukken." Dat gaat van VIP-begeleiding van Koning Filip en andere hoge gasten tot toegangscontrole en cash services: veilig en snel ophalen en vervoeren van geld, volgens richtlijnen van de klant. Het veiligheidspersoneel van G4S heeft een belangrijke voorbeeldfunctie en moet de reputatie hooghouden van G4S én van de klant. "Wij werken niet alleen in opdracht ván, maar ook in heel nauwe samenwerking mét Febiac", vervolgt Ian. "We organiseerden zelfs een gezamenlijke kick-off om de band te bezegelen."

 

Goed voorbereid is het héle werk

Als Operations Coordinator G4S beheerde Gaël Van De Sande alle operaties op de site zelf. De uitvoerend manager hield daarbij rekening met 101 dingen en was op alles voorbereid. "Op sommige momenten stuurden wij wel 250 mensen aan. Dat lijkt veel, maar het is dan ook een gigantisch evenement: 11 paleizen, 125 standen, 600 tentoongestelde voertuigen en 300 motoren, 15.000 parkeerplaatsen, noem maar op. Om dat allemaal op wieltjes te laten lopen, heb je gespecialiseerd personeel, een strakke planning en een sterk anticiperend vermogen nodig", besluit Gaël. En die werkwijze en de inzet lonen. De weinige incidenten die zich voordeden (verloren gelopen kinderen, kleine brandhaardjes, ...) werden snel in de kiem gesmoord en opgelost.

 

Twee-in-een

Hét pluspunt bij uitstek waarmee G4S het verschil maakt, is volgens Ian Sunter de hoge graad van specialisatie én de multi-inzetbaarheid van de mensen: "Een mooi voorbeeld daarvan is ons rescue team. Dat zijn veiligheidsmensen die tegelijkertijd ook ambulancier of brandweerman zijn. Die mensen rukken uit bij brandgevaar, gezondheidsproblemen of ongevallen. Ze verlenen eerste hulp én ze maken de weg vrij voor de dienst 100, de brandweer of andere hulpverleners."

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties