6 nuttige tips voor beursorganisatoren en standhouders

6 nuttige tips voor beursorganisatoren en standhouders

Vraag je je af of een beursdeelname als marketingtool nog wel zin heeft? The Center for Exhibition Industry Research (CEIR) deed hierover onderzoek. Daaruit blijkt dat je met je aanwezigheid op een beurs zeker nog kan scoren, mits je het goed aanpakt.

 

Hier zijn 6 resultaten uit het onderzoek die zowel voor organisatoren als voor deelnemers nuttige tips opleveren.

 

Beursorganisatoren

  • Deel info over je bezoekerspubliek

    FEIT: 94% van de standhouders noemt de kwaliteit van het bezoekersprofiel als de belangrijkste beslissingsfactor om deel te nemen aan een beurs. Bezoekers met een hoog kwalitatief profiel zijn bezoekers die onmiddellijk invloed hebben op of zelf beslissen over de aankoop van de producten en diensten die worden aangeboden. Volgens CEIR heeft 81% van de beursbezoekers beslissingsbevoegdheid voor aankoop.

    TIP: deel zoveel mogelijk informatie over je bezoekerspubliek met je prospect standhouders: bedrijf, naam, functie en beslissingsbevoegdheid.
     
  • Geef je standhouders visibiliteit

    FEIT: 83% van de standhouders noemt brand awareness als belangrijkste marketingdoelstelling om deel te nemen aan een beurs.

    TIP: geef je standhouders voldoende mogelijkheden om hun producten, diensten en logo zichtbaar te maken aan hun stand, bijvoorbeeld met videoschermen, digitale signalisatie, plasmaschermen voor video, foto's, presentaties, logo's en sociale media.

 

Standhouders

  • Bespaar op vervoerskosten

    FEIT: de gemiddelde los- en laadkosten zijn tussen 1982 en 2010 gestegen met 488%. Dit zijn de kosten om goederen en producten in de beurshal te zetten en om de verpakking van die goederen en het marketingmateriaal te stockeren.

    TIP: je kan hierop besparen door bijvoorbeeld technologische tools te gebruiken om je producten te 'showen' zoals iPads, plasmaschermen en digitale documenten.
     
  • Toon nieuwe producten

    FEIT: 92% van de beursbezoekers is op zoek naar nieuwe producten.

    TIP: Combineer de lancering van je nieuwe product met een beursdeelname.
     
  • Laad je bezoekers op

    FEIT: 78% van de beursbezoekers reist meer dan 400 km om een beurs of congres te bezoeken. Al is dat wel meer het geval in de grotere Europese landen en op andere continenten dan in België en Nederland.

    TIP: zorg dat ze op jouw stand even tot rust komen en biedt hen een extra service bv. hun tablet of smartphone opladen. Je lader thuis of in je hotelkamer vergeten, gebeurt vaker dan je denkt. Kunnen ze op jouw stand even laden, dan heb je ook 10 minuten hun individuele aandacht: win-win!
     
  • Volg nieuwe leads op

    FEIT: 67% van de bezoekers is nieuwe prospect voor de aanwezige standhouders. Dat betekent dat standhouder en bezoeker elkaar nooit hebben ontmoet op vorige beurzen of conferenties. Dat is goed nieuws. Slecht nieuws is dat 75% van de nieuwe leads na een beurs nooit wordt opgevolgd.

    TIP: investeer in een degelijk systeem dat je leads registreert en ze automatisch doorgeeft aan je CRM-systeem.
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties