Organiseer je een evenement voor gasten uit alle hoeken van de wereld? Dan is de kans heel erg groot dat je niet iedereen zult kunnen overtuigen om naar je event af te reizen. Hybride events zijn de oplossing.
Ook bij kleinere lokale evenementen is de kans groot dat niet iedereen tijd heeft om naar je event te komen. Of misschien kies je ervoor om alleen je belangrijkste relaties uit te nodigen en wil je de rest van je doelgroep juist op een kostenbesparende manier bereiken. Vaak zijn er ook zijdelings geïnteresseerden in het topic van je event. Mensen die nooit naar het event zouden komen, maar wel aan kunnen haken op de live feed. Je kunt met hybride events dus volledig nieuwe doelgroepen mee aanboren. En een groter bereik is altijd interessant voor je sponsors. Maar het kan natuurlijk ook andersom, want misschien is het wel net de spreker die uit een ander werelddeel komt en niet fysiek aanwezig kan zijn. Ook sprekers kun je via een videoverbinding op je event op laten treden.
Angst voor hybride events
Een van de grootste angsten die organisatoren hierbij hebben, is dat al hun gasten online zullen kijken en er niemand meer naar het evenement zelf komt. Uit ervaringen bij heel uiteenlopende evenementen blijkt dat deze vorm van kannibalisme niet speelt. Je kunt de twee, het live event en de online variant, gewoonweg niet met elkaar vergelijken.
De belangrijkste reden waarom mensen naar evenementen komen, is heel vaak om anderen te ontmoeten en te netwerken. En dat aspect mis je als je alles online volgt. Bioscopen zijn toch ook niet verdwenen toen er dvd's op de markt kwamen? Ze hebben zich natuurlijk wel aan moeten passen. Of sportwedstrijden ... er zijn mensen die ze vanuit hun luie stoel volgen, maar dat wil niet zeggen dat de stadions leeg zijn. Integendeel! En dat geldt net zo voor evenementen. In de praktijk zien veel organisatoren van sterke events dat de live feed motiveert om de volgende keer wél naar je event te komen. Mensen zien immers wat ze missen.