Pepsi komt met eerste like-automaat op event

Pepsi komt met eerste like-automaat op event

Het is een herkenbaar scenario, je staat voor een volle blikjesautomaat met een lege portefeuille. Het reclamebureau TBWA bedacht een drankautomaat die je in ruil voor een like een lekker fris blikje voorschotelt.

 

Pepsi België krijgt deze wereldprimeur en deelt haar cola's vanaf nu met fans in ruil voor een Facebook like. De Pepsi Like Machine werd voorgesteld in België tijdens het concert van Beyoncé in het Antwerpse sportpaleis.

 

De Pepsi Like Machine verwent niet alleen de dorstige voorbijganger, het is ook een slimme manier van samplen. Volgens TBWA wordt sampling nog steeds gedaan zoals vijftig jaar geleden: promo boys en girls die je een flyer in de handen stoppen. De Pepsi Like Machine gaat een stap verder door meteen een relatie aan te gaan met het doelpubliek.

 

"Dat er creatieve koppen rondlopen in België is al langer geweten. De Pepsi Like Machine is hier een mooi voorbeeld van", vult Jan Verlinden, Marketing Director BeLux bij PepsiCo aan. En gelijk heeft hij. Voor het eerst is het mogelijk om met een Facebook like, in real-time, een blikje Pepsi te 'draaien'. "Een compleet nieuwe manier van samplen waarbij we informatie in ruil krijgen én meteen communicatie kunnen opstarten."

 

Hoe werkt het? Wel alles gebeurt wanneer je voor de automaat staat. Daarop staat de link naar likepepsi.be waar je je kan inloggen via Facebook. Nadien moet je de Facebook-pagina liken en heb je enkel nog te kiezen voor een Pepsi Regular of een Pepsi Max. Indien meerdere mensen tegelijkertijd proberen toegang te krijgen tot de automaat wordt er een virtuele wachtrij gevormd.

 

Benieuwd of de soft-drinks concurrenten dit zullen liken...

Bron: De Standaard 16/05 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties