Als het aan Generatie X en Y ligt zijn beurzen dood. Hoe je evenementen op hun noden afstemt ontdek je in het trendrapport van Amsterdam RAI.
Als wij luisteren naar de toekomstige beursbezoekers, vertegenwoordigd door Generatie Y, dan spreken we over 10 jaar niet meer over 'beurzen'. Dit blijkt uit onderzoek naar 'de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generaties met betrekking tot het medium beurs', uitgevoerd door Amsterdam RAI in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok - NetPanel.
Gen Y: 'I want to have experiences and not just get information!'
'Saai, oubollig, corporate' zijn de associaties van Generatie Y bij het woord 'beurs'. Generatie Y wenst echter van beurzen het tegenovergestelde... Ze willen beleving van begin tot eind. En het begint al wanneer ze er voor kiezen naar de beurs te gaan! Ze willen co-creatie op de beurs, meedenken, meedoen... Ze willen verrijkt worden met kennis en skills. Generatie Y spreekt daarom liever van een 'event'. En als je beide woorden googlet op afbeeldingen, dan zie je zelf waarom. Generatie Y wil een experience!
Gen Y: 'All those standardized exhibition stands: boooooring!'
Hoe je jouw event kan tweeken naar de noden van Genaratie X en Y? Amsterdam RAI heeft interessante insights over de wensen en behoeften van Generatie X en Y, concepten en ideeën, voor je onder elkaar gezet.
Bron: Amsterdam RAI
Proficiat aan Amsterdam RAI voor dit verhelderend rapport. Ik grijp dit artikel graag aan om een accuut probleem aan te klagen. En dat is de kostprijs van "free wifi" voor de organisator. Ik kan niet meer tellen hoeveel keer dat het aanbieden van "free wifi" zwaar ward ondergebudgeteerd. Dit had zelfs enkele keren de afgelasting van het evenement tot gevolg. Ik stel dan ook graag de vraag aan de lezers van dit artikel. Waar moeten organisatoren of venues op inzetten? 1) Moeten zij duizenden Euro's uitgeven voor een permanente oplossing? 2) moeten zij duizenden euros uitgeven voor een oplossing per evenement? 3) Is het aan de deelnemers van een evenement om gebruik te maken van hun eigen telecom abonnement en is het dus niet de bekommernis van de organisatoren?