Face to face meetings hebben meer effect

Face to face meetings hebben meer effect

Wil je creatieve ideeën genereren? Organiseer een face to face bijeenkomst. Die heeft aanzienlijk meer effect dan een videoconferentie of telefonische meeting. Zo blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van de IMEX Group en de Meetology Group.

 

De onderzoekers verdeelden de testpersonen over drie groepen. Eén groep vergaderde face to face, een 2de groep via videoverbinding en een 3de groep over de telefoon.  Niet alleen leverde de eerste groep 30% meer ideeën dan de virtuele paren, de ideeën waren ook van een grotere diversiteit en  hogere kwaliteit. De face to face vergaderingen leverden bovendien ook qua aantal het meeste ideeën: 29. Dat is 50% meer dan de telefonische meetings en zelfs 70% meer dan de videoconferenties.

 

Een opmerkelijk resultaat als je weet dat de deelnemers aan het onderzoek elkaar niet altijd van tevoren kenden. Soms spraken ze ook een andere taal. Toch is het experiment heel waardevol om te begrijpen welke factoren invloed hebben op 'ideeën genereren' en 'creatief problemen oplossen'. Die twee competenties zijn immers onontbeerlijk, wil je als organisatie succesvol blijven. 

 

Deze resultaten bewijzen wat we reeds lang dachten. Namelijk: heb je als organisatie behoefte aan frisse, nieuwe ideeën, dan doe je er het beste aan om medewerkers, stakeholders of klanten fysiek bij elkaar te brengen in één ruimte. Deze methode levert meetbaar meer op dan virtuele meetings. Daarmee willen we niet zeggen dat je de andere methoden niet nuttig zijn. Maar als creativiteit of innovatie de doelstelling van je vergadering is, dan is face-to-face samenwerking het meest effectief en productief.

Bron: IMEX

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties