De feestdagen komen eraan en dat betekent dat ook het jaarlijks kantoorfeest in aantocht is. Managementexpert F. John Reh van About.com geeft de volgende twaalf tips om ervoor te zorgen dat je de ster van de avond wordt.
- Plan het hele gebeuren op voorhand. Weet wat je wil bereiken op het feestje.
- Verifieer de locatie, de dress code, of je je partner mag meebrengen en alle andere dingen die je best niet aan het toeval overlaat.
- Kom op het feestje aan net nadat het begint.
- Vind de gastheer of –vrouw (meestal de baas of CEO) en bedank hem of haar. Blijf niet te lang plakken zodat anderen de kans krijgen om hetzelfde te doen.
- Socialize. Stel jezelf voor bij mensen die je niet kent en vertel je collega’s hoezeer je hen appreciëert.
- Als je zin hebt, maak dan gebruik van het buffet. Zorg er echter voor dat je enkel dingen kiest die je rechtstaand en met één hand kan eten zonder er een boeltje van te maken.
- Let op je alcoholconsumptie. Verlies nooit uit het hoofd dat je op een kantoorfeestje bent, want voor je het weet loopt het volledig uit de hand.
- Praat met mensen die je carrière vooruit kunnen helpen. Sla een korte babbel en praat over je gemeenschappelijke interesses, maar dring jezelf niet op.
- Bedank de gastheer voor je vertrekt en zeg dat je je uitstekend hebt vermaakt.
- Kom je beloftes na. Als je mensen op het feestje zei dat je iets voor hen ging doen, doe dat dan ook in de volgende dagen.
- Vermijd zout en vettig voedsel dat je meer doet drinken. Vertraag de absorptie van alcohol in je bloed door proteïnerijke dingen te eten.
- Hou je glas in je linkerhand. Op die manier is je hand niet nat of koud wanneer je iemands hand schudt.
Bron: express.be