Regels social media Olympische Spelen

Regels social media Olympische Spelen

Vrijwilligers bij de Olympische Spelen in Londen krijgen regels voor het gebruik van social media. De organisatie is anders bang dat bepaalde informatie over sporters, politici en beroemdheden ongewild of te vroeg naar buiten komt.

 

Tijdens de Spelen zullen zo'n 70.000 vrijwilligers meehelpen om het toernooi in goede banen te leiden. "We snappen dat de vrijwilligers hun ervaringen tijdens de Spelen willen delen met hun vrienden en familie. Maar we hebben een aantal regels opgesteld om belangen van bepaalde betrokken te beschermen", aldus een woordvoerder van het organisatiecomité. 

 

Goed idee

Een social media policy is sowieso een goed idee, en niet alleen voor grote evenementen zoals de Olympische Spelen of concerten, maar ook voor kleine evenementen. Het zou immers niet gepast zijn als een hostess zou tweeten dat ze net een vervelende gast aan de balie had of de cateraar dat er een muis door de keuken loopt. In bedrijven begint zo'n social media richtlijn al ingeburgerd te raken, dus waarom ook niet in onze branche?

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties