GUAVA, onlangs nog uitgeroepen als meest gewaardeerde communicatie- en eventbureau en 'Respect for your Audience', toonaangevend bureau op vlak van evenementen en PR (Twins), field marketing (Attention) en hospitality (Viktor), kondigen aan dat ze gaan fuseren tot het eerste 100% onafhankelijke live communication bureau in België.
Het nieuwe bureau wil een nieuw tijdperk inluiden waarin merken de 'live brand experience' centraal stellen in hun geïntegreerde communicatieaanpak. De nieuwe entiteit zal onder een nieuwe naam van start gaan op 1 januari 2012.
Een nieuw tijdperk
De aanleiding voor de fusie is de gezamenlijke vaststelling van beide bureaus dat organisaties en merken steeds vaker op zoek zijn naar authentieke merkervaringen, versterkt met creatieve communicatie. "We zijn ervan overtuigd dat in de toekomst het precies die combinatie van begeesterende live experiences en creatieve communicatie zal zijn die voor merken de meest effectieve manier wordt om hun stakeholders écht te betrekken in hun verhaal", aldus Wouter Boits, Managing Director van Respect for Your Audience.
Interactiviteit en het beleven van een live-gevoel staan vandaag centraal in elk succesvolle communicatiecampagne. "Als ervaren communicatie-, event- en fieldmarketingspecialisten geloven we dat de combinatie GUAVA en Respect for your Audience een voortrekkersrol kan spelen in dit nieuwe tijdperk van 'live communication' ", zegt Ken Koeklenberg, Managing Partner van GUAVA.
"Onze (potentiële) klanten verwachten van ons dat we 'live' professionaliseren, dat we beleving en experiences optimaliseren en naar een hoger communicatieniveau tillen. Ze willen hun doelgroepen uitnodigen om live te participeren in hun gezamenlijk verhaal en via alle mogelijke (sociale) media een gesprek aangaan", verklaart Tom Bellens, Managing Partner van GUAVA.
De kracht van 'live'
Vanaf 1 januari 2012, zullen GUAVA en Respect for your Audience hun krachten bundelen en één gezamenlijke 'live communication' entiteit vormen. Een nieuw bureau dat bedrijven, merken en organisaties zal begeleiden hun verhaal tot leven te brengen en van hun merk een belevenis te maken.
De nieuwe entiteit zal van start gaan met 23 medewerkers, specialisten in strategische communicatie (print en online), corporate en marketing events, field marketing, hospitality, public relations en design.