Strategische waarde van een event?

Strategische waarde van een event?

Kennis van logistiek en organisatie is volop aanwezig in de eventbranche. Waardevolle expertise waarvoor veel bedrijven juist bij event organizers aankloppen. "Maar, naast die kracht ligt er nog volop potentie in de 'inhoudelijke ondersteuning' van events", stelt Mike Coumans, Directeur van Sendsteps (mobiele interactie tijdens bijeenkomsten).

 

Afgelopen zomer faciliteerde Sendsteps de interactie tussen sprekers en publiek tijdens de bijeenkomst 'De Dag van de Preventiemedewerker'. Naar aanleiding van een onderzoek van FNV Formaat en Kluwer werden de onderzoeksresultaten voorgelegd aan preventiemedewerkers die actief zijn binnen de zorg, het onderwijs en het bedrijfsleven. Daarop volgde een boeiende dialoog die zich de gehele dag voortzette. "Slechts een van de vele voorbeelden, waarbij met de juiste aanpak je veel stof kunt doen laten opwaaien", aldus Coumans.

 

"Focus houden op de output"

 

"Interactie tijdens presentaties brengt vaak veel teweeg", stelt Coumans. "Wanneer je dat ook inhoudelijk kunt ondersteunen, lever je nog meer toegevoegde waarde". Dat bewustzijn is bij Sendsteps gegroeid door de ruime ervaring die het bedrijf heeft opgedaan bij veel verschillende soorten bijeenkomsten.

 

Het heeft de organisatie er toe gebracht niet alleen qua tool ondersteuning te bieden, maar voortaan ook in de aanloop naar een event kennis te leveren. "Door positief-kritisch mee te denken, helpen we organisaties de focus te houden op het doel van een event; juist op momenten wanneer tijdens de organisatie van een event er teveel of te snel wordt overgeschakeld naar de operationele kant van de bijeenkomst". Coumans ziet organisaties zo steeds meer strategisch de output gebruiken, bijvoorbeeld voor verandermanagementtrajecten.

 

"Pre-Event Workshops"

 

In zogenaamde 'pre-event workshops', is één van de concrete uitkomsten dat er samen met het organiserende team vragen worden geformuleerd die via de Sendsteps tool aan het publiek worden voorgelegd. "Geen makkelijk, maar wel een boeiend proces dat een grote 'return on meetings' oplevert!" 

 

Foto: Anna Green

www.sendsteps.com
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties