TOP 10 tips online adverteren

TOP 10 tips online adverteren

Het doel van adverteren is op een zo kostenefficiënte manier een zo groot mogelijk deel van je doelgroep bereiken en zo (nieuwe) klanten aantrekken. In dit artikel vind je 10 tips waarmee je best rekening houdt voor een geslaagde campagne!

 

Een succesvolle campagne begint bij een goede voorbereiding en een duidelijke boodschap. De volgende 10 tips helpen je niets over het hoofd te zien!

 

1. Ga achter je doelgroep aan

Een (online) advertentiecampagne moet gericht zijn op je nichemarkt. Maak geen generieke campagnes voor een groot publiek die niet de taal spreken van je doelgroep of hun aandacht trekken. Ga dus op zoek naar platformen waar jouw doelgroep aanwezig is.

 

2. Zet je competitieve voordelen in de verf

Eén van de sleutels tot succes bij adverteren is de pluspunten van je bedrijf in de verf te zetten, die je een competitief voordeel bieden t.o.v. je concurrenten. We zien vaak dat een advertentie sterk opgebouwd is, maar toch faalt op dit vlak.

 

3. Zet een imago neer

Imago telt bij online adverteren! Daarom is een consistente positionering ervan zo belangrijk. De 'M' van McDonalds bijvoorbeeld herken je zelfs in een flits. Dat heeft tijd en moeite gekost. Neem de tijd om je imago concreet in te vullen vooraleer je het met herhaalde campagnes in de markt zet.

 

4. Je moet geld uitgeven om geld te verdienen

Met elk budget spring je zorgvuldig om. En dat is maar logisch ook. Maar als er bespaard moet worden, raak je best niet aan het marketingbudget. Beknibbelen op je advertentiebudget heeft direct effect op je sales. Succesvolle advertenties kosten geld, maar dat is omdat ze werken. Bovendien verdien je ze dubbel en dik terug.

 

5. Adverteer op de juiste plaatsen

Jouw favoriete magazine, website of televisieprogramma hoeft niet de favoriet van je doelgroep te zijn. Weet wat je doelgroep leest, volgt, bekijkt en adverteer daar waar je klanten zijn. "Bestaat je doelgroep uit opdrachtgevers en organisatoren van (bedrijfs)evenementen? Dan zit je bij eventplanner.be /.nl alvast goed!"

 

6. Probeer niet alles te zijn voor iedereen

Geen enkel product of dienst is aantrekkelijk voor iedereen. Veel bedrijven proberen elke markt en doelgroep te bereiken. Dat werkt niet. Zeker kleinere bedrijven kiezen best voor een specifieke markt en zorgen ervoor alles te betekenen voor hun doelgroep.

 

7. Diversifieer

Zet niet al je geld in op 1 medium, maar spreid je advertentiebudget. Zorg dat je aanwezig bent op de belangrijkste websites voor jouw doelgroep, maar focus op die platformen die hun effectiviteit bewezen hebben. Zet daarnaast in op zoekmachines zoals Google. Samen met websites als eventplanner.be /.nl zorgen ze voor een evenwichtige marketingmix.

 

8. Test je campagne op voorhand

Begrijpt je doelgroep de boodschap die je probeert over te brengen? Test je campagne in een focusgroep of bespreek ze met collega’s, vrienden, ...

 

9. Monitor je advertenties

Hoe eenvoudig het ook is, veel bedrijven doen niet eens de moeite om hun klanten te vragen waar ze over hen gehoord hebben. Monitor en analyseer elke campagne zodat je snel kunt ingrijpen en bijsturen.

 

10. Je eigen website moet scoren

Hoe goed je campagne en de gebruikte media ook mogen zijn, als je eigen website er niet in slaagt een potentiële klant te overtuigen zijn al je inspanningen voor niets geweest. Zorg dus voor gebruiksvriendelijke en overtuigende landingspages.

www.eventplanner.be/adverteren/online-adverteren.php

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties