Hoe en met wie doen anderen het?

Hoe en met wie doen anderen het?

Adverteren moet opbrengen. Daarom onderzoeken we elk jaar gedetailleerd de effectiviteit van adverteren via eventplanner.be /.nl. Benieuwd hoe andere adverteerders scoren met hun campagne?

 

Meer dan 100 adverteerders gaven feedback over de resultaten van hun campagnes op onze website. Daarbij springt onmiddellijk in het oog dat al bijna de helft van de advertentiebudgetten in de eventsector online gespendeerd wordt. Een aanzienlijke stijging t.o.v. de afgelopen jaren en de top is nog lang niet bereikt.

 

De economische crisis heeft ervoor gezorgd dat bedrijven nog bewuster kiezen voor kostenefficiënte alternatieven. Deze trend zet zich ook door voor marketing en dat voelen we ook bij eventplanner media. Neem daarbij de hoge return van onze campagnes en de vlijmscherpe tarieven en je begrijpt dat niet toevallig is dat het aantal bedrijven dat via eventplanner.be /.nl adverteert de afgelopen jaren exponentieel gestegen is.

 

eventplanner.be /.nl versus andere event-websites

Succes meet je door te vergelijken. Onderzoek toont aan dat al onze klanten (100%!) die ook via andere websites adverteren, eventplanner.be /.nl minstens even effectief vinden dan andere event-websites. 64% vindt onze media zelfs significant effectiever en dat tegen scherpere advertentietarieven!

 

Vooral het enorme bereik van zowel de eventplanner.be /.nl website als nieuwsbrief zijn hier belangrijke troeven. In België blijft eventplanner.be /.nl met aanzienlijke voorsprong het grootste online platform voor de eventsector. In Nederland zijn de kaarten evenwichtiger verdeeld en is het online een nek aan nek race met onze collega's van HighProfile. Onze groei zet zich er wel gestaag voort. We kijken nu al uit naar de resultaten van ons volgende onderzoek.

 

Return on investment

94% van onze adverteerders verdient zijn advertentie nog tijdens de campagne volledig terug. 72% geeft aan dat zelfs meer dan 5x te doen. Toch echt een ROI om U tegen te zeggen! Het is dus niet verwonderlijk dat 9 op 10 adverteerders eventplanner.be /.nl actief aanbeveelt bij collega’s en andere bedrijven in de eventsector.

 

98% van onze adverteerders verlengt dan ook elk jaar opnieuw zijn campagne en dat zonder enige contractuele verplichting. Een groot deel breidt de campagne zelfs jaarlijks uit. Dat vertrouwen moet je verdienen!

 

Ook de lancering van het boek EVENTS mist zijn effect niet: bovenop de al erg succesvolle resultaten, merkt 71% sinds de lancering nog een extra positieve impuls.

 

Waarom adverteren?

We vroegen onze adverteerders ook wat voor hen de belangrijkste redenen zijn om via eventplanner.be /.nl te adverteren:

  • 33%: nieuwe klanten/prospects aantrekken
  • 21%: leads genereren en/of omzet verhogen
  • 18%: opbouwen naambekendheid en/of positionering van bedrijf binnen de eventsector
  • 18%: aanwezig zijn op één van de belangrijkste portals voor de eventsector
  • 6%: o.w.v. de aanwezigheid van bepaalde andere bedrijven of concurrenten op eventplanner.be /.nl
  • 4%: andere redenen

"Deze mooie resultaten zijn natuurlijk het directe gevolg van de investeringen die we de afgelopen 10 jaar hebben gedaan. Dat de klanttevredenheid duizelingwekkend gestegen is tot meer dan 92% wil natuurlijk niet zeggen dat we er zijn. Integendeel, we blijven ook de komende jaren innoveren. Zo doen we in ons labo vandaag research naar enkele concrete productontwikkelingen die eventplanner.be /.nl de komende maanden en jaren nog relevanter zullen maken voor zowel opdrachtgevers als aanbieders", aldus Kevin Van der Straeten (Managing Director eventplanner media).

www.eventplanner.be/adverteren/online-adverteren.php

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties