Sinds meer als 10 jaar gaat het congres- en seminariecentrum van Kortrijk Xpo als een afzonderlijke entiteit door het leven onder de naam 'Gruzenberg'. Daar komt nu verandering in.
Bij de start van het centrum in '94 werd de oud-Vlaamse naam 'Gruzenberg' gekozen (een vestigingstoren ten tijde van de Guldensporenslag) in analogie met de middeleeuwse context van de toenmalige 'hallen Kortrijk'. Sinds de omvorming in 2000 van 'Hallen Kortrijk' naar 'Kortrijk Xpo' was de logica en link tussen beide namen enigszins zoek. Om deze nauwe band opnieuw te herstellen en tevens te versterken wordt nu ook werk gemaakt van een nieuwe benaming voor het seminariecentrum. Op 1 september 2007 ging de naam Gruzenberg officieel in onbruik. De nieuwe voernaam vanaf die datum is 'Kortrijk Xpo moeten oprijden om hun seminariezaal terug te vinden. Geen twijfel meer mogelijk: het Meeting Center is zowel logistiek als operationeel een onlosmakelijk deel van Kortrijk Xpo! In het kader van de volledige restyling van Kortrijk Xpo werd ook het Meeting Center onderworpen aan een volledig nieuwe stijl en update van zijn look.
De nieuwe huiskleuren worden rood gecombineerd met verschillende grijstinten, een stijl die uiteraard naadloos aansluit bij de nieuwe corporate stijl van Kortrijk Xpo. Ook de nieuwe baseline 'You have the idea, we have the space' is volledig van toepassing voor het Kortrijk Xpo Meeting Center: met 'space for seminars' en 'space for catering' komen de hoofdactiviteiten van het centrum duidelijk aan bod. Maar ook bij 'space for events' en 'space for fairs' laten ze zich niet onbetuigd: het Meeting Center blijkt immers het ideale lanceerplatform voor kleinere evenementen, die wanneer ze succesvol blijken, moeiteloos naar de grote expo-hallen kunnen overgaan. Gedragen door deze frisse wind wordt het Kortrijk Xpo Meeting Center meer dan ooit de place to be voor alle meetings, seminars, congressen, banketten, product- en/of bedrijfsvoorstellingen, walking dinners, ...
De uitbating van het centrum blijft in handen van de n.v. Koresto, Kortrijks restauratiebedrijf die ook in de toekomst zal garant staan voor optimale kwaliteit en service. Voor de volledige restyling werkte Kortrijk Xpo samen met communicatiebureau Focus Advertising uit Heule.