Online evenementen om je live evenement te versterken: de sleutel tot succes

Online evenementen om je live evenement te versterken: de sleutel tot succes

Een doeltreffende strategie om je live evenement te promoten omvat social media, e-mailmarketing, blogs en natuurlijk een media campagne. Maar er is nog een krachtige tool om je doelgroep geïnteresseerd te houden in de aanloop naar je zakelijke evenement: het organiseren van een online evenement. Hadewych Versnel, Senior Brand Marketeer bij Jaarbeurs, legt de vijf belangrijkste redenen uit waarom je een online evenement zou moeten inzetten.

 

Hadewych is verantwoordelijk voor het vermarkten van vier toonaangevende vakbeurzen van Jaarbeurs, en een van de cruciale elementen in haar campagneplan is het organiseren van online evenementen. Dat heeft volgens haar vijf hoofdredenen.


  • Aanjagen van interesse
  • Claimen van autoriteit
  • Engagement creëren door het jaar heen
  • Leadgeneratie van bezoekers en exposanten
  • Inzetten als campagnemateriaal

 

 

Aanjagen van interesse

De inhoud is een doorslaggevende factor voor bezoekers om een (zakelijk) evenement bij te wonen. Het moet van hoogwaardige kwaliteit zijn om de moeite waard te zijn. Dit leidt tot een gevarieerd programma met verschillende onderwerpen en segmenten binnen één hoofdthema. Om verschillende bezoekers aan te trekken, is het essentieel dat ze weten wat ze kunnen verwachten. Nodig opinieleiders, journalisten, marktleiders, exposanten, onderzoekers en specialisten uit voor een online evenement. Laat hen discussiëren over specifieke thema's en uitdagingen en wat ze te bieden hebben op het evenement.

 


Claimen van autoriteit

Als merk wil je gezien worden als de expert op jouw gebied. Dat bereik je met thought leadership. Nodig de juiste mensen uit om deel te nemen aan je online evenement. Zo verbind je waardevolle inhoud aan je merk en toon je je expertise. Het vakbeursplatform biedt alles wat bezoekers nodig hebben, en dit wordt duidelijk gemaakt door de aanwezigheid van experts. Daarnaast kan het uitnodigen van journalisten of influencers de discussie stimuleren en je merk nog verder vergroten.

 


Engagement creëren gedurende het hele jaar

Grote (vak)beurzen vinden vaak slechts eenmaal per jaar of zelfs eens in de twee jaar plaats. Het betrokken houden van je doelgroep is een uitdaging. Door online evenementen te organiseren waarbij experts spreken over interessante onderwerpen, houd je de interactie levendig en prikkel je je doelgroep om uit te kijken naar het live evenement. De keuze voor het juiste medium, zoals de professionele studio van Jaarbeurs, geeft je evenement de professionele uitstraling die je merk verdient.


Jaarbeurs-studio-shoot-by-MichielTon-websize-53.jpg  

 


Leadgeneratie voor bezoekers en exposanten

Door in de aanloop naar het evenement verschillende online evenementen te organiseren, kun je leads genereren. Nodig bezoekers en exposanten gericht uit voor deze evenementen om de betrokkenheid te vergroten. Dit is niet alleen goed voor het aantrekken van bezoekers, maar kan ook nieuwe exposanten aantrekken, omdat ze zien dat toonaangevende bedrijven in de sector betrokken zijn bij het evenement.

 


Inzetten als campagnemateriaal

Een reeks online evenementen is uitermate geschikt om het verhaal van je evenement gedurende het hele traject te vertellen. Het kan worden gezien als een periodiek magazine dat regelmatig verschijnt. Door online evenementen te organiseren in de aanloop naar je evenement, creëer je een voorspelbare frequentie met een vast programma, wat zorgt voor exposure in de juiste media. Bovendien kun je de beelden gebruiken voor teasers en acquisitie om de verwachtingen voor het evenement te creëren en te peilen.

 


Wil je jouw evenement digitaal promoten en je doelgroep warm houden voorafgaand aan het evenement? In de professionele studio van Jaarbeurs heb je alles wat je nodig hebt om van je evenement een succes te maken. De studio is Plug & Play ingericht, dus je hoeft je alleen te concentreren op de inhoud.

 

Ga naar jaarbeurs.nl/studio voor meer informatie.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties