Als professionele event manager maak je al een tijdje gebruik van event software. Maar... geen enkel event is hetzelfde en binnen jouw organisatie zijn er specifieke verwachtingen over event software die je helaas in geen enkel pakket standaard terugvindt. Hoe los je dat op?
Met verschillende pakketten werken? Een deel manueel doen i.p.v. geautomatiseerd? Optimaal is het niet en je verliest tijd. Bij Halito! hebben ze daar een oplossing voor bedacht: de Halito! Factory.
Wat is de Halito! Factory?
Als event manager is het niet altijd gemakkelijk om een werkbare customer event journey te ontwikkelen. Soms heb je de creatieve ideeën maar is de software er niet op aangepast. Een andere keer word je geconfronteerd met complexiteit die je er niet uitkrijgt. Ook dan moet software een hulpmiddel blijven bieden.
De Halito! Factory zorgt ervoor dat jouw event customer journey langs de ene kant en de event software aan de andere kant op elkaar afgestemd zijn.
Hoe werkt de Halito! Factory?
Kort gezegd komt het erop neer dat jij samen met Halito! gaat uitzoeken welke uitdaging je precies wilt oplossen en hoe dat er in de ideale wereld zou uitzien. Ze gaan uitgebreid in gesprek over jouw verwachtingen en interactief komen jullie tot een werkbare oplossing die alle mogelijke scenario's afdekt.
Jij wordt uitgedaagd op jouw nood en oplossing en Halito! heeft juist begrepen wat jij nodig hebt. 'Common understanding' heet dat in het vakjargon.
Visuele techniek die inzicht brengt
Halito! gebruikt daarvoor de techniek van User Story Mapping, een visuele manier om stap voor stap tot de oplossing te komen die jij nodig hebt. Je zal al snel merken dat het ene idee na het andere ontstaat en dat je echt in de driver seat zit om mee te denken en te ontwikkelen. Die voorstelling helpt trouwens ook om het breder plaatje te zien zodat je het initiële idee niet uit het oog verliest.
Slice the elephant
Je zal merken dat de verleiding groot is om er een echt groot project van te maken maar dat is niet de bedoeling. De essentie wordt van de bijzaak onderscheiden en grote blokken worden in stukken gehakt. Halito! gaat voor standaard waar mogelijk en ontwikkelt en test wat specifiek nodig is voor jouw use case. Als blijkt dat deze oplossing aansluit bij de noden, kan ze later altijd worden uitgebreid. Klinkt goed, toch?
1 detail
"Met de Halito! Factory krijgt elke klant een enorme waaier van mogelijkheden om de event customer journey in evenementen naar een hoger niveau te tillen", vertelt Bart Van Zele, CEO van Halito!. "Het succes ervan ligt echter in 1 niet onbelangrijk detail: de oplossing moet iets toevoegen aan zowel de strategische doelstellingen van het event als aan de beleving van de bezoeker. Klinkt evident? Dan is de Halito! Factory wellicht een geweldige oplossing voor jou."
Voorbeelden
Een grote corporate organisatie in de telecom organiseert o.a. interne events voor het personeel en het bijhorende gezin. Om te vermijden dat collega’s die een relatie hebben dubbel worden ingeschreven, deed deze organisatie beroep op de Halito! Factory. Een andere multinational was dan weer op zoek naar een eerlijk, objectief en 100% geautomatiseerde oplossing om het aantal geïnteresseerde gasten in een event via een loterijsysteem toe te wijzen. Dankzij de Halito! Factory heeft iedereen gelijke kansen en is het objectief meetbaar geworden.
De factory werkt
"We passen dit concept nu iets meer dan een jaar toe en de resultaten bij klanten hebben een ongelooflijk effect. Waar ze voordien veel manueel deden, af en toe in de hectiek daardoor een foutje maakten en vervolgens veel tijd verloren om het recht te zetten, zien we nu het tegenovergestelde. We mogen als team echt trots zijn dat we met deze manier van werken zoveel impact hebben op de dagelijkse werking bij klanten."
Jij hebt de ideeën, Halito! de software. Daag je hen uit?