Een festival voor het personeel, de nieuwste hype?

Een festival voor het personeel, de nieuwste hype?

Wat een knaldrang voelden we deze zomer. Na enkele jaren vol afgelastingen waren festivals deze zomer the place to be voor jong en oud. Een tendens die ook de eventbureaus niet ontgaan is:

 

"Bij onze klanten uit het bedrijfsleven ontdekten we een groot verlangen om eindelijk nog eens te kunnen ontsnappen uit de dagelijkse sleur. Gewoon eens de bloemetjes buitenzetten met de collega's die ze al die tijd fysiek hebben moeten missen. In die context bleken bedrijfsfestivals deze zomer een schot in de roos", verklaart Thijs Bekaert, managing partner bij Dazzle Events.

 


Een onvergetelijke ervaring voor alle aanwezigen

Maar die festivals zijn geen eendagsvliegen onder de bedrijfsevents: nadat Dazzle Events voor het tienjarig bestaan van ION het festival 'The Field' organiseerde, kwamen verschillende andere organisaties al op hun deur kloppen met de vraag om iets soortgelijks te organiseren. Begrijpelijk, vindt Thijs Bekaert:

 

"Zulke festivals zijn een blijver in het aanbod van bedrijfsevents, zeker als ze de juiste omkadering, activiteiten en invulling krijgen. Het vraagt heel wat creativiteit om het totaalplaatje van zo’n festival te doen kloppen, maar het loont wel de moeite, want zo’n evenement is voor alle aanwezigen een onvergetelijke ervaring."

 


De gouden formule voor festivals 

Als bedrijf organiseer je personeelsevents om medewerkers te bedanken, maar ook om hen als hechte ambassadeurs aan je bedrijf te binden. Daarvoor zet Dazzle Events een gouden formule in bij de organisatie van bedrijfsfestivals:


"Tijdens zo'n dag of weekend wil je de gasten informeren, enthousiasmeren en entertainen. Daarom beginnen we graag met een moment waarin we de neuzen in dezelfde richting kunnen zetten: deel een duidelijke visie, boeiende cijfers en enkele gerichte motivational speeches op een toegankelijke manier met je personeel."

 

Daarna is het tijd voor ontspanning. "Het personeel enthousiasmeren, daar zijn teambuildings dan weer ideaal voor. Link die aan je visie, doelstellingen of waarden, maar doe het op een manier als nooit tevoren. Zo organiseerden we deze zomer een festival voor Deloitte Risk Advisory, volledig in hun jaarthema 'Life is better in color'. De ingrediënten van een geslaagde namiddag? Een unieke color run, paintball, een graffiti-workshop, yoga, percussie en een kleurrijke cocktailworkshop, waarin de waarden en visie van het bedrijf geïntegreerd werden. En als centerpunt van het hele evenement was er een tree of life. De magie van zulke evenementen zit hem namelijk in de details. Dat beaamden de 550 gasten nadien ook."

 

Afsluiten doe je met entertainment, en daarin mag je best the extra mile gaan. "Op het festival dat we voor Deloitte Risk Advisory organiseerden, speelden onder meer Cookies & Cream en Omdat het kan Soundsystem de zeilen van de tent. Dat zijn niet de minste namen, maar net dat maakt het event zo onvergetelijk."

 


Glamping 

Wil je het plaatje compleet maken? Dan bied je natuurlijk ook overnachting aan. Zo garandeer je dat het feest kan doorgaan tot in de vroege uurtjes. Voor een grootschalig bedrijfsevent is glamping het perfecte alternatief voor hotelovernachtingen.

 

"Je kan natuurlijk de nodige hotelkamers voorzien, voor de mensen die liever niet in een tent slapen. Maar", knipoogt Thijs Bekaert, "de ervaring leert ons dat de medewerkers, ja, zelfs het bestuur, die optie al snel links laten liggen als je een mooie glampingformule kan aanbieden."

 

Kies jij voor je volgende event ook voor een festival? Neem tijdig contact op!

www.dazzle-events.be/
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties