Lente in je glas met Grunewald.bar

Lente in je glas met Grunewald.bar

Grunewald.bar kreeg recent de opdracht van KonseptS Events om een 'Spring Party' op te fleuren met aperitiefdrankjes en c(m)ocktails. Geuren, kleuren en bloemen werden de kernwoorden, kortom lente in je glas.


Voor het eerste welkomstdrankje koos Peter Grunewald van Grunewald.bar voor een klassieker, de Aperol Spritz, die hij mooi afwerkte met een schijfje gedroogde sinaasappel en een takje munt. Peter: "Om 150 drankjes te bedienen, snel en zonder wachtrijen, was dit type drankje de beste keuze. Als alcoholvrije variant serveerden we een drankje op basis van frambozen, elderflower, vers limoensap en veenbessensap."


Tijdens het verdere verloop van de receptie presenteerde Peter volgende cocktails en mocktails:

  • Garden gin-tonic: Op basis van een vers gemaakte kruidensiroop, vers limoensap, pompelmoessap, gin & tonic. Uiteraard smaakte dit drankje ook heerlijk zonder de gin.
  • Shaken Festina Lente: Op basis van frambozen, vers limoensap, elderflower en wodka. Dit drankje fungeerde in zijn alcoholvrije versie ook als ontvangstmocktail.
  • Shaken Tropical Time: Op basis van ananassap, vers limoensap, amandelsiroop en spiced rum.


"Onze drankjes zijn van de hoogste kwaliteit. We blenden en shaken ze à la minute. Door onze jarenlange ervaring kunnen we dit snel zodat we lange wachtrijen aan de bar vermijden."



Meer mocktails dan cocktails

Om ook binnen een B2B context op een verantwoorde manier om te gaan met het alcoholverbruik van de gasten, kiest Peter bewust voor een maximaal twee uur durende formule aan het begin van de avond. Peter: "We zijn terug aan het feesten, na twee jaar, voorzichtigheid is dus geboden. Maar uiteindelijk merkten we dat er meer mocktails dan cocktails werden besteld. Deze kentering zien we duidelijk bij alle feesten die wij recent verzorgden."

Bron: Foto: Nicolas Herbots

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties