Sportpaleis: "We waren 2 jaar aan het strugglen, en nu is het de verkoop die niet goed loopt"

Sportpaleis: "We waren 2 jaar aan het strugglen, en nu is het de verkoop die niet goed loopt"

Ook al mogen evenementen en concerten weer doorgaan in volle zalen, toch zijn het nog geen makkelijke tijden voor de event- en cultuursector.


Bij het Sportpaleis en de Lotto Arena in Antwerpen (B) merken ze dat tickets voor nieuwe shows steeds moeilijker verkocht raken. Al zit niet de hele sector in België en Nederland met de handen in het haar. In de Arenbergschouwburg bijvoorbeeld loopt de verkoop wél goed.


De concerten van Bart Peeters in de Lotto Arena zitten deze weken helemaal vol. Maar dat is een van de shows die al vóór corona vastlag, en nu pas kan doorgaan. Voor de nieuwe evenementen is de belangstelling een pak minder groot, merken ze bij de Sportpaleis Group.


"Nieuwe evenementen die in verkoop worden gesteld gaan veel trager in verkoop dan we gewoon waren voor corona", zegt CEO Jan Van Esbroeck. "Da's niet abnormaal. Mensen worden overspoeld door dure brandstoffen, energierekeningen, heel dure levenskosten. Dus het is nogal logisch dat mensen beginnen te besparen."



Arenberg

Een klap voor een sector die al danig moest incasseren de voorbije jaren. Al merken sommige andere zalen in de Benelux dat minder. De Arenbergschouwburg kijkt tot het einde van het seizoen aan tegen zo goed als uitverkochte zalen.


"Het voordeel nu in Arenberg is dat we vooral grote namen hebben staan. En ik denk dat dat ook een deel van de discussie is. Grote namen verkopen goed, en dat trekt sowieso mensen. Mensen spelen op zekerheid. Ze moeten keuzes maken. Hun portemonnee is beperkt. Dus alles dat nieuw is of onbekend, doet het moeilijker."


Dat de Arenbergschouwburg veel langer open kon blijven tijdens de coronacrisis dan het Sportpaleis, speelt daarin ook een rol. Maar frusterend is het zeker.


"We hebben twee jaar lang moeten strugglen om te overleven. Als je dan denkt, het is achter de rug, dan krijg je een ander soort problematiek. De verkoop gaat zeer moeizaam en je moet heel veel inspanningen doen om hetzelfde resultaat te behalen." 

Bron: GVA 07/04 via License2publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties