Rutger Bremer: Zo organiseer je succesvolle events in minder tijd

Rutger Bremer: Zo organiseer je succesvolle events in minder tijd

Na twee jaar events met coronamaatregelen georganiseerd te hebben wordt het nieuwe speelveld steeds duidelijker voor Momice-oprichter Rutger Bremer. "In eerste instantie waren alle ogen op online events gericht - en afgelopen najaar namen hybride events een grote vlucht."


"Ook bij Momice hebben we met de verschillende varianten gespeeld – en hier veel van geleerd. Maar het allerbelangrijkste inzicht: het recept voor succes is bij alle type events hetzelfde!"



Meer keuzes, meer mogelijkheden

"Elk type event brengt andere voordelen met zich mee. Online events (webinars, masterclasses) lenen zich goed voor het delen van kennis, bij live events is het netwerkelement de onderscheidende factor en kun je bij hybride events een groot publiek aanspreken, mits je voor beide doelgroepen toegevoegde waarde biedt", aldus Rutger. "Het hebben van de keuze biedt veel mogelijkheden, maar toch heb ik gezien dat de manier om impact te maken nauwelijks verschilt voor de 3 soorten events." 



Uitdagingen van eventprofessionals

Rutger: "In de afgelopen tien jaar heb ik vanuit Momice heel veel event pro's gesproken, en heeft Momice honderden organisaties geholpen bij het vergroten van de impact met hun events. Met de software, maar ook door middel van Masterclasses en webinars, whitepapers en andere kennis. Steeds vroegen we de doelgroep naar hun belangrijkste uitdagingen." Dit is de top 5: 

  • te weinig budget
  • te weinig tijd
  • lage opkomst of betrokkenheid 
  • events zijn adhoc en geïsoleerd (van andere afdelingen, bijvoorbeeld Sales en Marketing)
  • de waarde van een event is niet goed meetbaar. 


"Bij Momice hanteren we eigenlijk al jaren een methode die keer op keer heel goed blijkt te werken: De Momice Event Blueprint. Dit 10-stappenplan brengt structuur, richting, efficiëntie, meetbaar resultaat en meerwaarde voor online, live én hybride events. Deze methode is de basis voor al onze producten en services, en is geschikt voor iedere event professional, ongeacht het (ervarings)niveau."



DE EVENT BLUEPRINT - by Momice 

  • (Groei) doelstellingen van de organisatie
  • Relatiemanagementstrategie en eventstrategie
  • Doel & doelstelling
  • Doelgroep & kernboodschap
  • Budget, crew en leveranciers
  • Concepten en formats
  • Programma
  • Registratie, communicatie, interactie
  • Regie & script
  • Evaluatie & integratie


"Over elk van deze stappen hebben we de afgelopen jaren al veel blogs en artikelen gedeeld in de Momice Academy en in de Masterclasses/trainingen die we gegeven hebben.” gaat Rutger verder. “En wat blijkt? Het werkt! Het stappenplan is niet ingewikkeld, maar eventprofessionals die het écht volgen geven wel aan dat het bijdraagt aan succesvollere events in minder tijd. Ik wil graag nóg meer eventmanagers die mogelijkheid geven. Zo is het idee ontstaan voor de webinar 'Succesvolle events in minder tijd'."



Gratis webinar in februari

Rutger: "In februari geef ik een webinar van een uur, waarin ik eventprofessionals in een uur meeneem in Event Blueprint. Ik loop door de 10 stappen heen en vertel wat mijn team en ik geleerd hebben van jarenlang werken met honderden klanten voor duizenden events. Ik laat zien hoe de verschillende stappen samenhangen en hoe je event software slim in kunt zetten om de impact te vergroten en tijd te besparen. Sounds good?


Rutger Bremer is mede-oprichter en CEO van Momice, docent in de opleiding Master in Event Management en Strategisch Relatiemanagement en geeft gastcolleges op de HvA, HU en InHolland. 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties