Hoe organiseer je een online VIP event

Hoe organiseer je een online VIP event

Online evenementen zijn ontworpen om een wereldwijd publiek te bereiken. Je kunt ze gebruiken als een deel van je digitale strategie om meer leads aan te trekken, je merkbekendheid te verhogen en je producten te verkopen. Maar wist je dit? Je kunt online events ook inzetten om de connectie met je betalende klanten te versterken! 

 

Het is een goede strategie om de verloop ratio te verlagen en je toegevoegde waarde te verhogen. Je kunt er ook een hele community mee bouwen rond je merk. Om dat te doen, denk er eens over om online VIP evenementen te organiseren die de aandacht trekken van je bestaande klanten, hen helpen snellere resultaten te bereiken en hen helpt makkelijk te  connecteren met elkaar. 

 

Online VIP evenementen zijn exclusieve bijeenkomsten die jouw engagement naar je klanten duidelijk maakt. Bovendien helpen ze je te positioneren als een krachtige leider. Je kunt er ook mee zorgen dat mensen nog meer leren over je product. Op die manier draag je bij aan het stijgend aantal merkambassadeurs en -enthousiastelingen die reclame voor je willen maken. Maar los van je doelen, online VIP evenementen zijn een fantastische manier om meer te weten te komen over je klanten en veelbetekenende connecties met hen op te bouwen. Hier zijn een aantal suggesties over hoe zo een evenement te organiseren: 

 


Creëer een fysieke uitnodiging voor je bestaande klanten

Wie zegt dat je all the way digitaal moet gaan? Bij VIP belevingen wil je verschillende elementen exploiteren en een krachtige ‘fysieke’ uitnodiging zal mensen verrassen. Je kunt een speciale papiersoort en een bijzondere typografie inschakelen om echt indruk te maken. Pak je het op deze manier aan, dan creëer je een echt contrast. Wie stuurt er nu fysieke uitnodigingen voor een online evenement? Deze aanpak overtuigt waarschijnlijk meer van je klanten om in te schrijven voor jouw event.

 


Ontwerp online evenementen voor verschillende prijsklassen

Als je klanten variëren van kleine naar grote accounts, dan wil je waarschijnlijk wel verschillende online VIP events organiseren. Eentje voor je kleinere klanten (die bijvoorbeeld - € 1000/maand besteden) en een ander voor grote klanten (klanten die meer dan € 1000 per maand uitgeven). Het verschil kan je ook maken door het type sprekers dat je uitnodigt, de mate van uniekheid van de online belevingen en de toegang tot de VIP community. Een andere optie is het online VIP event te includeren als een toegevoegde waarde voor een hogere prijsklasse. 

 


Bouw een online VIP community voor je klanten

Nu we het over VIP community hebben, je kunt je online VIP evenementen gebruiken als een voorwendsel om een virtuele ruimte te lanceren, waar je bestaande klanten elkaar kunnen ontmoeten, elkaars business kunnen leren kennen, elkaar helpen en partnerships en nieuwe business uitdagingen lanceren. Als je beslist een VIP community te lanceren voor je betalende klanten, dan kun je online events gebruiken om iedereen geëngageerd te houden en het publiek te voeden met interessante input.

 


Behandel exclusieve onderwerpen

Het hele idee van een VIP evenement draait rond exclusiviteit. Een ‘gewoon’ evenement dat je klanten overal kunnen meepikken, zal dus niet volstaan. Je zal een verrassend programma moeten ontwikkelen dat 100% afgestemd is op de interesses van je klanten en dat hen helpt hun doelstellingen te bereiken. Je wil waarschijnlijk ook wat extra werk steken in exclusieve sprekers, zoals sector professionals. Hoe trek je deze aan? Door je VIP klanten aan hen voor te stellen en hen zo aan te tonen welke exposure ze kunnen hebben op jouw event. Je kunt hen ook belonen door een betaling. Dat is een fantastische manier om grote namen aan te trekken die jouw bestaande klanten geweldig vinden. 

 


Verhoog de ervaring met een online VIP beleving

Nog iets wat de exclusiviteit ondersteunt, is de virtuele ervaring die je aanbiedt. Dat hangt voornamelijk af van het profiel van je klanten. Van klassieke muziek tot een exclusieve wine tasting. Bij het laatste voorbeeld kun je je klanten een box sturen zodat ze echt kunnen proeven tijdens het online evenement. Je klanten voelen zich zo bijzonder en het zal hen motiveren om ook je volgende online event bij te wonen.

 


In het kort

Er staat helemaal geen limiet op de mogelijkheden die je kunt ontdekken met online evenementen. Als je er in slaagt een sterke online beleving op te bouwen voor je bestaande klanten, dan kun je zelfs geld verdienen, tezamen met de toegang tot de VIP community. Het doel is om geld én tijd te besteden en iets bijzonders te ontwikkelen. Zo bied je je klanten toegevoegde waarde en dat helpt hen te groeien en onverwachte resultaten te bereiken. Veel succes!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties