Pak je het promoten van een online evenement anders aan dan dat van een fysiek event? Nee, niet echt. Op uitzondering van één belangrijk detail.
In de voorbije maanden zagen we veel merken van fysieke naar online event-omgevingen evolueren. Dat wil zeggen dat op korte tijd, ook al je concurrenten overgeschakeld zijn. Dat maakt het moeilijker om op te vallen in de online wereld, die al heel groot en overweldigend is.
Laten we ook niet vergeten dat in een online omgeving, vergelijkbare merken niet alleen je concurrenten zijn. Je bent ook in competitie met andere sectoren, media bedrijven, social media, video games, en alle andere platformen die hengelen naar de online aandacht van mensen. Je event promoten ga je dus slim en in een keer juist moeten aanpakken, met een goed doordachte strategie. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Wij zijn er voor je! Lees hier de stappen die je moet ondernemen om op te vallen bij jouw doelgroep:
Stap 1: Werk aan je online evenementmerk
Goede bedrijven maken content, fantastische bedrijven creëren media producten als hun marketing strategie. Het goede nieuws? Jouw online evenement kan ook een media product zijn! Wat betekent dat juist? Wel, meestal kijk je naar je online evenement als een verlengstuk van je merk. Wat als je een apart, standalone merk ...
Engels
Is promoting an online event different from a physical one? No, it’s not, except for one significant detail. In the past few months, we’ve seen more and more brands moving from the physical to the online event environment. This means that suddenly, all of your competitors have started to run online events, too. This makes it harder to get noticed in the online clutter, which is already way too big and overwhelming.
Also, let’s not forget that at the end of the day, in the online environment, you’re not just competing with similar brands. You’re also competing with different industries, media companies, social media, video games, and all the other platforms that are clamoring for people’s attention online. So you’ll want to get smart about promoting your online event and do it the right away, with a well-thought-out strategy. Wondering how can you do that? We’ve got you covered. Check out these steps below to get your online event noticed by your ideal attendees.
Step 1. Work on your online event's brand
Good companies create content; great companies create media products as their marketing strategy. Your online event can also be a media product. What does this mean? Well, usually you may think about your online events as an extension of your brand. But what if you could create a ...