Nu meer en meer bedrijven en organisaties experimenteren met online events, ontdekken we nieuwe manieren om te communiceren en onze merken te promoten. Virtuele evenementen zijn al een tijdje onder ons, maar we zien sinds deze pandemie pas een stijgende interesse in online (top)conferenties en 1-uur evenementen.
Deze trend zal zich ongetwijfeld nog een tijdje doorzetten. De 'burning question' is nu: hoe kunnen we deze nieuwe formats nog meer gebruiken om bedrijven, merken en producten te laten groeien.
Dat events geweldige momenten zijn om producten en diensten in het licht te zetten, dat weten we allemaal. Ze brengen leads, prospecten en klanten op. Maar hoe kunnen we diezelfde resultaten bereiken met online events? Het antwoord is simpel. Niettegenstaande het planningswerk voor een online event erg vergelijkbaar is met dat van een fysiek evenement, heeft de online format een bijzondere lead magneet in zich. Je kunt de online content van je online evenement namelijk exploiteren en er kwalitatieve leads uit puren. Die kun je dan, in een verdere fase, door je sales funnel duwen. Hoe doe je dat? Hier is een stappenplan:
Stap 1: Neem je online sessies op en bied ze aan achter een formulier
Geen idee hoe je deze opnames kunt gebruiken? Denk even aan je ...
Engels
As more companies and organizations are starting to experiment with online events, we’re discovering new ways of communicating and promoting our brands. And although we’ve been able to run virtual events for some time already, since last year there is unsurprisingly a significant increase in online conferences, summits, and one-hour events, and this trend will undoubtedly continue for quite some time. The question, however, is how can we capitalize even more on this newly discovered format and use it to grow our business even more?
As we all know, running events is a great way to promote our products and services. After all, our main expectation is to run events that get us more leads, prospects, and clients. But how can we achieve these results with online events? The answer is simple. Although planning an online event involves plenty of logistics and is similar to in-person events, this format also carries a strong lead magnet component. In other words, we can leverage the content from our events and use it to attract high-quality leads that we can, subsequently, move further through the sales funnel. How can we do that? Here’s a list of steps you may want to consider:
Step 1. Record the online sessions and offer them as gated content
Not sure how you can use recorded online events as lead magnets? Think about your webinar strategy. Webinars are powerful video assets you can develop and record ...