Samenkomen met zoveel mensen als je wil, zonder limieten, op een zelfgekozen plek, met volop ruimte voor sprekers, breakouts en netwerking: het kan in het virtuele eventvenue van Sylvester. Met Meeple creeërde het eventbureau en productiehuis een unieke eigen digitale evenementenlocatie, die op de koop toe volledig personaliseerbaar is voor klanten.
Dat grote events nog even in de koelkast moeten, is ondertussen wel duidelijk. Maar ook in post-coronatijden zal de vraag naar virtuele manieren van overleggen, bijleren en ontmoeten groot blijven, onder andere omwille van de klimaatimpact van verplaatsingen en reizen. Daarom ontwikkelde Sylvester, het Vlaams-Brabantse bedrijf dat al meer dan 25 jaar events, video en televisie maakt, Meeple. Dit nieuwe geesteskind heeft alles om te doen wat Sylvester al zo lang doet, maar aangepast aan de noden van deze tijd: straffe evenementiële en audiovisuele storytellingconcepten neerzettten. Gericht op intense togetherness.
Meeple is een virtuele wereld: een ruimte waarin je je vrijelijk kan bewegen, vanop je eigen scherm. Een Meeple-event start – na een beveiligde login – in de virtuele inkomhal, met ruimte voor een infobalie en verschillende zalen. Elke virtuele ruimte is aanpasbaar aan de huisstijl van de klant.
Vervolgens kan de bezoeker kiezen om zich te begeven naar een plenaire zaal, een break-out ruimte, video rondetafels of een netwerklounge: Meeple is net zo veelzijdig als een real life-event. Je bedenkt hoe je programma eruit moet zien, en ‘bouwt’ dan de geschikte zalen voor alle activiteiten. Qua zaalkeuze ben je onbeperkt qua keuze, een voordeel ten opzichte van echte bakstenen venues. Meeple is een Belgische lokale one stop shop om een virtueel event te organiseren. Slechts één mail of telefoon verwijderd.
De website is erg geschikt om video's, presentaties, debatten etc. te organiseren in een coherent en entertainend kader. Sylvester kan die voor de klant realiseren in haar eigen studio, of in een op locatie gebouwde studio, bijvoorbeeld op het hoofdkantoor van de klant of een high tech studio.
Andere voordelen: je kan tot 2500 deelnemers uitnodigen, uitbreiden is mogelijk, maar op aanvraag. Elke bezoeker kan in zijn/haar eigen taal worden aangesproken en het event meevolgen, en uitgebreidere en efficiëntere netwerktools dan in real life. Je kan reeds op voorhand afspraken boeken. Denk: een combinatie van een netwerkdrink en sociale netwerken zoals u ze online gebruikt. Het plaform kan na het event zolang blijven openstaan als je wil.
Een virtueel event heeft minder voorbereidingstijd nodig. Op minder dan 3 weken steken we een event ineen.
Nog een laatste niet onbelangrijke pro: een organisator kan zelf beslissen om het event live, pre-recorded, of in een combinatie van beide te laten doorgaan, met bijvoorbeeld wel de veiligheid van vooraf opgenomen sprekers maar ook met live networking tussen de bedrijven door.