Hoe je evenement opschalen? 5 tips

Hoe je evenement opschalen? 5 tips

Je bent verantwoordelijk voor een terugkerend evenement en je ontdekt dat schaalvergroting nodig is? Door een verhoogde merkbekendheid en publieke interesse, kun je groeien. Dat is goed nieuws, niet? Je wil ten slotte meer deelnemers ontvangen en meer buzz creëren. Maar misschien vind je dat best wel uitdagend? 

 

Een evenement schalen is net zoals een bedrijf schalen. Het vereist de juiste hoeveelheid middelen en de juiste strategische aanpak. Schalen beïnvloedt zowel de deelnemerservaringen als het resultaat van de toekomstige edities. Als je je middelen niet correct toekent, dan riskeer je niet te voldoen aan de verwachtingen van je gasten. 

 

Je kiest bijvoorbeeld voor een grotere locatie of een uitgebreider programma, maar als je niet het juiste team hebt, dan loop je het gevaar dat je gasten verloren lopen en zich niet welkom voelen. Of je wil meer deelnemers registreren dan bij de vorige edities, maar je behoudt dezelfde check-in procedure. Het resultaat? Een lange wachtrij voor de ingang en een gigantische hoeveelheid gefrustreerde gasten. Een slimme en gebalanceerde aanpak is het geheim. En dat bereik je gemakkelijk door deze kleine stappen: 

 


Stap 1. Maak een onderscheid tussen must-haves en nice-to-haves

Een van de belangrijkste reden waarom een event schalen intimiderend lijkt, is het gebrek aan overeenstemming tussen je eventvisie en je resources. Misschien mis je een groter team of ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

way2events
Offsite meeting REINVENTED in BXL
way2events|
25 maart 2025

Half januari, Brussel. De stad deed wat ze altijd doet: druk zijn. Maar binnen, achter die grote dubbele deuren, kozen we voor rust. Voor kwaliteit. Voor aandacht.


Geen klassieke meeting vandaag. Geen tafels in carré, geen uurroosters die ons vastzetten. We kozen bewust voor iets anders. En dus stond er champagne klaar in plaats van badgehouders. Warme omkadering in plaats van ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

Advertenties