Steven Martin, een ervaren Belgische shop producer, ontwierp een COVID19-proof eventconcept en biedt het gratis aan.
ArchitectofEMOTION wil als creatieve dienstverlener helpen op de manier die hen het beste past: het zoeken naar creatieve 'andere' ideeën. Concreet biedt AoE een 'gratis' concept dat elke geïnteresseerde organisator kan gebruiken: "Met dit gratis eventformat willen we vooral eventbureaus stimuleren om op een andere manier na te denken over briefings en eventervaringen", zegt Steven Martin.
Het idee is ontwikkeld door AoE, ondersteund door ervaren partners tijdens het hele proces. Ze stonden het team bij met advies, kritische feedback, ... allemaal gebaseerd op hun jarenlange ervaring.
"In de basisuitwerking biedt het format al een antwoord op bijna elke denkbare briefing, mits enig inzicht, flexibiliteit en creativiteit. Ook de eindklanten hebben wellicht wat begeleiding nodig bij het herkennen van de voordelen van deze nieuwe aanpak. Dankzij dit concept kunnen grote aantallen mensen in veilige COVID19-omstandigheden betrokken worden bij een zeer intense merkbeleving", zegt Steven Martin.
AoE kan de organisatoren bijstaan in het denkproces of bij het realiseren van de ervaring, maar dat is niet de eerste bedoeling om dit dossier te delen. Steven Martin: "Eindklanten en evenementenbureaus, zelfs collega-freelancers, eigenlijk kan iedereen dit formaat probleemloos gebruiken, aangepast of zoals voorgesteld. We hoeven niet betrokken te zijn, het is op dit moment belangrijker voor ons dat onze sector werk heeft en dat bedrijven kunnen werken, factureren. Laten we die typische positieve energie vol passie terug in onze markt brengen."
Spelregels
AoE stelt slechts 2 regels voor gratis gebruik: enerzijds moet het project met zoveel mogelijk lokale productiepartners worden uitgewerkt om de economie te stimuleren, anderzijds willen we de impact en het gebruik van de idee kunnen evalueren. "Daarom vragen we om geïnformeerd te worden over wie er op het idee voortbouwt, bij voorkeur met een uitnodiging voor het evenement of wat foto's of videobeelden achteraf."
Laten we dit samen doen
"Voer het format uit zoals voorgesteld of gebruik het idee als inspiratie. Het belangrijkste is dat we eindklanten vertrouwen kunnen geven, dat evenementen kunnen worden geproduceerd en dat we er uiteindelijk allemaal sterker uitkomen", besluit Steven.